Ik probeer al weken de email instellingen in te vullen om geen foutmeldingen meer te krijgen bij verzenden/ontvangen. Niets werkt! Geprobeerd met outlook 2016, 2019 en 2021. Allemaal hetzelfde probleem. Bij veelvuldig klikken op verzenden/ontvangen komen de emails binnen. Alle andere pogingen geven foutmeldingen dat er geen verbinding met de server kan gemaakt worden. Hulp vragen aan Telenet leverde niets op. 'Wij' doen niets aan Outlook!!! Tot ik deze week deze post las en de truuk met de hostfile probeerde. Alles werkte plots zoals het moet! Wow, wat een opluchting. Ik begrijp dat deze oplossing niet ideaal is en dat lees ik ook in de volgende zin: Nog steeds niet ideaal natuurlijk, want als telenet hun mapping wijzigt, of die specifieke server is even out (het resolved naar een pool van een paar IP adressen dacht ik gezien te hebben), dan zal het niet werken. Maar moet ik me nu zorgen maken voor de toekomst, of kan ik dan de host file weer aanpassen? Hoe kom ik dan aan de IP adressen? Of is het beter om IPV6 uit te zetten? Heeft misschien ook nadelen? Zeer graag een antwoord in begrijpelijke taal aub. Woorden zoals 'mapping'en ''resolved zeggen me niets.
... Meer weergeven