schoene
Freshman Weetjesweter
schoene
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
08-04-2025
07:51
|
Lid sinds: 17-01-2023
Datum laatste bezoek: 08-04-2025 07:51
Ranking
Freshman Weetjesweter
08-04-2025
07:56
Aangezien ik sinds de aanpassingen van hierboven geen problemen meer heb gehad, vermoed ik dat dit de echte oplossing was, dus ik zal deze markeren als oplossing
... Meer weergeven
01-04-2025
10:16
Ondertussen dit gevonden: https://support.linksys.com/kb/article/78-en/ Any online services (e.g., phone apps, office applications, online channels, etc.) should automatically function behind Linksys routers. However, in cases where you encounter issues, you can follow the steps below. Disable IPv6 first on your router Disable Express Forwarding on your router Ik zal dit alvast proberen en laten weten of dit het probleem oplost
... Meer weergeven
31-03-2025
09:37
Helaas, zoals hier al een paar keer vermoed werd, kon het probleem niet te maken hebben met de dubbele NAT. Het probleem is terug, dus ik zal de oorzaak ergens anders moeten zoeken. Op dit moment heb ik nog geen idee van de oorzaak. groeten, Koen
... Meer weergeven
26-03-2025
09:29
Ja, waarschijnlijk. Maar ik vraag me toch af: de 2FA authentication die faalde, is een 'push' 2fa (zoals bvb bij inloggen bij google en microsoft): ik krijg een melding op mijn gsm en moet bevestigen. Ik heb geen idee hoe de communicatie tussen de app op de gsm en de authentication server werkt, maar dit lijkt toch inkomend verkeer te zijn? Overigens kreeg ik de push melding wel degelijk op mijn gsm, maar de goedkeuring ervan werkte niet indien mijn gsm verbonden was met de thuis wifi
... Meer weergeven
25-03-2025
19:07
Ik heb vandaag dus de port forwarding gewijzigd, maar ik merkte geen verbeteringen. Deze namiddag ben ik de CV8560E modem gaan ophalen bij een telenet shop, en het MAC adres van de router ingegeven in de modem bridging. Mijn router heeft nu een 'extern telenet IP adres', dus de bridging lijkt actief. En mijn eerste testen lijken er op te wijzen dat mijn problemen hiermee opgelost zijn.
... Meer weergeven
25-03-2025
10:47
Ik heb DMZ eens op beide routers uitgezet, en port forwarding enkel nog 2 poorten actief gehouden (22 voor ssh en 443 voor webserver), ik zal eens kijken of dit een verschil maakt. en als antwoord op Master-Magic: ik heb mijn routers inderdaad al herstart, maar dat leek niets van verschil te geven, maar ik zal dit nog eens proberen ook
... Meer weergeven
24-03-2025
10:06
Hallo, neen, er is niets meer actief voor zover ik weet. Ik heb ook bij wijze van test de firewall functionaliteit op de telenet modem en op de eigen modem al enkele dagen gedeactiveerd, maar dit verandert ook niets aan de zaak. groeten, Koen
... Meer weergeven
24-03-2025
09:37
Hallo, Ik heb de wifi van de telenet modem/router gedeactiveerd, dus ik gebruik de wifi van mijn eigen router. Ik heb 2 verschillende subnetten: deze van de telenet router is 192.168.x.x, en deze van mijn eigen router is 10.87.x.x. groeten, Koen
... Meer weergeven
23-03-2025
18:42
Geen idee waarom ik modem en router door elkaar gehaald heb, want het verschil ken ik uiteraard wel. Maar inderdaad, ik ga gewoon een andere modem ophalen en controleren of dat het verschil maakt.
... Meer weergeven
23-03-2025
16:24
Hallo,
Ik heb recent een eigen modem router geplaatst (Linksys MR5500). Als telenet modem heb ik niet de CV8560E modem die aangeraden wordt, maar de CH8568LG. Ik heb mijn eigen modem router een fixed ip gegeven in de telenet range (192.168.1.2), en in de telenet instellingen heb ik dit adres ingevuld als DMZ adres. Ik heb hiermee relatief weinig problemen, maar ondervind wel dat volgende zaken niet werken:
* de whatsapp backup functionaliteit op mijn gsm werkt niet als ik met mijn thuis wifi verbonden ben, terwijl dit elders wel lukt.
* mijn mail app vraagt steeds opnieuw om mn authenticatiegegevens in te geven. Als ik mijn wifi uitzet, of ik ben met een andere wifi verbonden, bvb op mijn werk, dan gebeurt dit niet
* als ik thuis een vpn verbinding wil opstarten op mijn desktop (via kabel verbonden), moet ik een 2FA goedkeuring geven op mijn gsm. Het verzoek tot goedkeuring komt binnen op mijn gsm, maar het effectief goedkeuren werkt niet. Opnieuw werkt dit wel correct als ik verbonden ben met een andere wifi, of via 4G.
Nu vraag ik mij af: zijn dit typische problemen omdat ik niet de juiste telenet modem heb, en moet ik dus gewoon een CV8560E halen? Of zal dit mijn problemen niet oplossen en zijn deze zaken aan iets anders te wijten?
Ook in mijn eigen router had ik een DMZ adres ingesteld (naar mijn lokale server), maar dit heb ik uitgezet als test, maar dit heeft niets gewijzigd, wel heb ik nu port forwarding geactiveerd naar mijn server, voor de poorten 22, 80, 443, 8080, 8100-8199, 21027, 22000, 51410-51419 . Dit was al het geval voor ik een eigen modem had (maar dan in de telenet instellingen), dus ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft, maar ik ben dit helemaal niet zeker, dus vermeld ik het liever.
Merci,
Koen
Titel gewijzigd door Arnie (Krak) | Vorige titel: 'eigen modem' aangepast naar 'eigen router'
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Eigen router + CH8568LG
... Meer weergeven
Labels:
19-01-2023
08:47
CEC kan je helaas niet uitzetten voor de TV-Box: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/ Overigens is mijn probleem sinds kort nog erger geworden: ik kan geen enkel commando meer versturen naar de TV-box via de remote van de televisie. Via de "3 stipjes knop" op de tv remote krijg ik wel alle commando's te zien die de tv box kan ontvangen, maar geen enkel commando wordt uitgevoerd. Ik vermoed dat ik recent de 4.44 update heb gekregen en dat dit de oorzaak is (maar helemaal zeker ben ik dit niet).
... Meer weergeven
17-01-2023
20:02
Ter info: ik heb identiek hetzelfde probleem, maar dan met een Sony KD43X85KPAEP (os: Google tv)
... Meer weergeven
Berichten die schoene geliked heeft
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
216 | 01-04-2025 10:16 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig