Ik ben zonet verhuist, ik heb op 27 januari een aanvraag gedaan op de verhuisservice van telenet. Daarbij had ik aangegeven dat de verhuis ging gebeuren op de 27e, en dat dan het internet zal kunnen geswitched worden. Uit verschrikkelijke ervaringen met vorige installateurs oppte ik voor de self-starter optie. Echter vanzodra ik de aanvraag deed werd ik dag in dag uit (sinds 27 januari!) driemaal per dag gespammed in mijn inbox dat 'mijn bestelling later komt dan verwacht', waarna het pakket opgestuurd werd naar het nieuwe adres, waar dus nog werkelijk niemand aanwezig was. Nu is de verhuis gebeurt, alsook de selfstarter installatie, helaas deed deze absoluut niet wat verwacht werd. Er is een signaal, properties op m'n gsm wifi instellingen vertellen me dat het netwerk momenteel 380mbps geeft. Echter connecteren gaat niet, 'sign into network' eindigt op de selfstarter setup link waar men een klantennummer ingeeft, waarna ik begroet wordt met 'Er zijn geen producten die geactiveerd moeten worden' etc. Klantendienst opgebeld, vertellen me dat er een probleem intern is en het minstens 4 dagen kan duren. Inloggen met WiFree werkt niet, 'producten zijn momenteel niet beschikbaar', krijg ik als respons. Ik vertel hen dat dit niet kan, ik werk van thuis uit en kan zo werkelijk niet aan de slag. Erg grote videobestanden van 8K in raw formaat. Ik stap in een locale winkel binnen en vertel hen mijn probleem, waarop de medewerker mij verteld dat ik beter af ben om over te switchen van provider, aangezien er klanten zijn van Telenet die blijkbaar al van December met mijn exacte probleem zitten, waarop ze je elke 4 dagen vertellen dat het nogmaals 4 dagen zal duren tegen dat ik antwoord krijg. Wat is dit voor grap? Een volledige maand op voorhand dit in orde gebracht zodat ik geen problemen zou hebben en mijn zaak er niet onder zou moeten lijden. Hotspotten via gsm is ook niet mogelijk, bestanden zijn werkelijk te groot. Enige hulp zou me erg opweg helpen, nog nooit zo'n trage, hoofdbrekende ervaring gehad met de top af dat een eigen medewerker mij aanraadt gewoon volledig te switchen.
... Meer weergeven