Beste,
Sedert vrijdag kregen we opeens de melding dat de digibox (oud model) niet meer verbonden was met de modem. Dit leek me raar mits deze met utp aansluiting rechtsreeks aangesloten is op de modem.
Modem herstart, bracht geen oplossing.
Zaterdag ochtend breidde deze problemen zich verder uit naar de wifi signalen. Apps laden niet, tv had geen verbinding meer waardoor youtube en Netflix niet laden.
Telenet gebeld, en ze zeiden dat dit kwam door de digibox. Dit betwijfelde ik ten zeerste. Toch hebben ze onze oude box komen vervangen door een nieuwe TV box.
De problemen waren echter niet verholpen, integendeel, nu werkt heel ons Dominica systeem dat aangesloten is met utp niet meer, airco werkt niet meer via WiFi, ... wat heb ik zelf nog gedaan om alles uit te sluiten: 2 switches vervangen en al de bekabeling van de switchen. Anders zegt telenet toch dat het daaraan ligt.
Wat is de huidige situatie?
Utp: soms wel verbinding, soms niet. Met andere woorden: Domotica soms online, soms niet.
Wifi: vaak verbonden maar zonder internet. Apps werken niet, tv laadt youtube niet, ... bij diagnose tvbox komt erop dat signaal perfect is en de tv box krijgt een ip adres. Toch laadt de nieuwe tv box youtube, vtm go, Netflix niet.
Ik begrijp het zelf niet. Intern alles vervangen en telenet zelf ziet geen problemen. Er is geen loop in de switchen en wifi lijkt steeds verbonden en toch werkt er niets. Domotica en airco's gaan wel 50 keer per dag offline.
Iemand een idee?
Bedankt.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Internet problemen
... Meer weergeven