Zoals velen gewacht op het mirakel van 15/11. Niet dus. Dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en voor de zoveelste keer Frontoffice gebeld. Een Nederlandse stem (als in niet-vlaams) scheept mij snel af en verbindt mij door naar de mobiele eenheid, vermoed Backoffice. Een vriendelijke dame. Ik leg nogmaals uitvoerig mijn situatie uit: kan mijn Watch 7 niet loskoppelen, dus ook niet verkopen en dus ook mijn nieuwe watch 9 esim niet koppelen aan mijn gsm-nummer. “Ja ik denk dat daar een alarm voor bestaat” “Al 3 maand “verbeter ik haar. Temperatuur 40° “En bent U daarmee al naar de Apple-store gegaan?” Temperatuur 60°, verhitte discussie. “Ik zal een ticket hierover aanmaken met uw gegevens” …alsof dat nog niet bestond. Temperatuur 90° en weerom verhitte discussie. Maar ik geef haar alle info, ook het lange EID nummer van de ESIM die moet ontkoppeld worden. Ik vertel haar dat een Netweter het “geluk” heeft gehad om uiteindelijk doorverbonden te zijn geweest met een DESKUNDIGE die wel de kennis had om de esim van zijn Watch los te koppelen. Temperatuur 95°. De dame is misnoegd omdat ik haar “deskundigheid” in vraag stel. “We krijgen allemaal dezelfde opleiding en hier eindigt de discussie” “Misschien moet ik gewoon een nieuw nummer (sim) aanvragen zodat ik aan dit nieuwe nummer mijn nieuwe Watch 9 kan koppelen” Plots zegt de dame: “Ik zal een ultieme poging doen en een collega proberen te bereiken, blijf even aan de lijn.” ………….. De lijn verbreekt. Temperatuur 99° Ik word teruggebeld, de lieve dame :”Mijn collega heeft alles gereset, zet je iPhone en Watch uit en na herstart is je esim ontkoppeld.” Ik nog altijd vol ongeloof. “Je hebt geluk dat ik die collega ken” en dat het een uitzonderlijke “geste” was omdat het bijna weekend is” (Letterlijk haar woorden ) Ik vertel haar nog dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat slechts één IT collega manueel al deze casussen moet resetten, als je daar al bij terecht komt. “Je hebt geluk” en ze wenst me een prettig weekend. Nog steeds in ongeloof herstart ik zowel mijn iPhone en Watch en merk meteen “Telenet abonnement verlopen”. Ik koppel de Watch 7 los en herstel deze naar fabrieksinstellingen. De Watch 9 koppelt moeiteloos en ik krijg bij configuratie direct de mogelijkheid om mijn mobiel abonnement voor de Watch in te stellen, even inloggen met mijn telenet account en BINGO. Alles zoals het hoort… Dit was één van de meest bizarre calls die ik ooit al heb gevoerd. Mijn moraal van het verhaal: Ik wens jullie allemaal hetzelfde “geluk” dat ik mocht ervaren, want dat heb je nodig, veel, veel, heel veel geluk.
... Meer weergeven