Dag iedereen,
Een 2-tal weken geleden heb ik mijn Internet abonnement aangepast naar One Up. Bij het inloggen op 'Mijn Telenet' ontdekte ik toevallig dat mijn huidige modem de maximale snelheid van One Up niet aan zou kunnen & ik deze gratis kon laten omruilen. Toen ik dit weekend mijn oude modem (CH7465LG-TN) verving door de nieuwe modem (CH8568LG), leek alles perfect te werken (led status: wit), tot ik de nieuwe modem wilde activeren via 'Self Starter'. Na het ingeven van mijn klantnummer kreeg ik een foutmelding en kon mijn modem dus niet worden geactiveerd. Onmogelijk om voorbij deze foutmelding te geraken. Ik heb vervolgens geprobeerd om de modem te resetten, deze opnieuw te installeren, enzovoorts, maar dit hielp niets. Ook de oude modem opnieuw aansluiten om toch op die manier Internet te hebben, hielp ook niet meer. Wat maakt dat ik nu al enkele dagen zonder Internet zit...
Het vreemde is dat ik me wel kan connecteren op de WiFi v/d nieuwe modem maar na 2 of 3 sites te bezoeken, forceert hij me opnieuw naar de 'Self Starter' pagina & kan ik niets meer doen. De korte tijd dat ik wel iets kan doen is sowieso tegen beperkte snelheid (1,8 mbps). Ik vermoed dat dit de basis snelheid is die de modem nodig heeft om die 'Self Starter'-pagina te kunnen laden & vervolgens een signaal terug te sturen, maar ik kan me vergissen. Hierdoor vermoed ik ook dat het om een software probleem gaat & niet per se hardware? De snelheid wordt immers beperkt & zal waarschijnlijk pas na activatie volledig worden opengesteld.
Na bellen met de helpdesk, konden ze hier niets anders doen dan een ticket aanmaken, zodat de achterliggende diensten hier verder aan kunnen werken. De persoon vertelde me dat hij in het systeem kon aflezen dat verschillende zaken 'in order' staan & daardoor misschien de activering v/d modem verhindert? Het ticket werd in prioriteit gezet maar ik heb geen idee hoelang dit kan duren. Ik vrees het ergste...
Heeft iemand tips wat ik zelf nog kan proberen van thuis uit? Kan het helpen om te vragen / aan te dringen een technieker langs te sturen?
Ik heb geen idee wat ik heb misgedaan alleszins... Het is alleszins niet serieus om het omruilen van een modem aan te bieden, terwijl je dan op zo'n problemen stuit. Ik heb het Internet ook nodig voor mijn thuiswerk... Ik los het momenteel op via 4G/5G Mobile Hotspot maar dat kan ook niet blijven duren...
Dank voor jullie advies/hulp alleszins, Vriendelijke groeten,
Ter info: ik weet dat ik nog in het oude systeem zit van Telenet & nog moet gemigreerd worden naar het nieuwe Ter info: ik werk met een ORBI-systeem dat ik aansluit op mijn Telenet modem. Deze had ik ook aangesloten op de nieuwe modem van bij de start van de installatie. Geen idee of dit een invloed kan gehad hebben ja/neen
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Activatieprobleem nieuwe modem (CH7465LG-TN)
... Meer weergeven