Uitrusting: Modem: Compal CH7465LG-TN Access point: Compal AP7465CE-TN Ik heb een Sonos Playbase die via een optische kabel met mijn tv verbonden is. Een tijd terug is de Playbase uit mijn Sonos netwerk (in de app) verdwenen en kan hij niet meer terug geïnstalleerd worden. Ik heb de Sonos helpdesk gecontacteerd en na verschillende zaken getest te hebben en de Playbase bedraad rechtstreeks op de modem aan te sluiten verscheen deze terug in de app. Ook wanneer deze bedraad op het access point aangesloten wordt is deze zichtbaar. De helpdesk wist me te zeggen dat de wifi-kaart defect is en deze dus enkel nog bedraad kan werken. Aan mijn tv(-kast) heb ik maar 1 internet aansluiting waarop de tv box aangesloten wordt. Met een switch zijn er aansluitingen genoeg en is dit probleem omzeild dacht ik, echter dan werkt de Playbase niet meer en verdwijnt deze weer uit het Sonos netwerk. Maar ook wanneer ik de Playbase rechtstreeks op de aansluiting in de kast aansluit komt deze niet tevoorschijn in de Sonos app. Volgens de Sonos helpdesk zou het access point in bridge modus ingesteld moeten worden. Hoe kan ik zien of dit het geval is en klopt het dat enkel Telenet deze instelling kan wijzigen ? En kan dit effectief de oorzaak zijn dat de Playbase enkel rechtstreeks op de modem of het access point te zien is ? Mvg, Gert
... Meer weergeven