Hallo, sinds gisteren (of eergisteren) krijg ik de pairing tussen mijn iPhone 13 mini en de Sonos Beam + Philips Sync Box niet meer aan de praat. Mijn WiFi netwerk daagt namelijk niet op in de lijst van netwerken tijdens de pairing-procedure. Na wat opzoekwerk zou het hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met het 2.4GHz/5Ghz signaal. Zowel de Sonos Beam als de Sync Box erkennen alleen 2.4Ghz, terwijl (volgens de Telenet technieker die ik aan de lijn had) iPhone toestellen 5Ghz forceren. Van zodra de technieker het signaal van mijn 360° modem naar 2.4GHz herleidde, viel de WiFi-verbinding weg op zowel de iPhone als mijn Macbook Pro. Alleen heb ik een werkende verbinding nodig op mijn iPhone om juist te kunnen pairen met de 2 toestellen. Dat was dus geen oplossing. De technieker gaf twee mogelijke oplossingen: ofwel downgraden naar een oudere modem, wat me niet ideaal lijkt te zijn mbt internetsnelheid (?). Een tweede oplossing is om een Android phone in huis te halen die, in tegenstelling tot iPhone, wel naar 2.4GHz zou kunnen overschakelen om te pairen met de twee toestellen, terwijl een Telenet-technieker het WiFi-signaal forceert naar 2.4GHz. Op MijnTelenet staat er nochtans bij geavanceerde instellingen dat de combinatie 2.4Ghz/5GHz ingeschakeld is, wat altijd zo is geweest. Dus zie ik geen verklaring waarom we plots de verbinding hebben verloren met de toestellen en waarom we bij de aankoop van de Sync Box en Sonos Beam (bijna 2 jaar geleden) geen problemen hadden om met onze iPhones de verbinding succesvol te laten verlopen. Weet iemand raad bij dit probleem? Zijn bovenstaande suggesties de enige oplossingen hiervoor? Bedankt!
... Meer weergeven