Ik beheer 3 HP MFP printers met verschillende typenummers (476, 478) die telkens achter een ander telenet adres op een andere locatie staan (ouders, zoon, mezelf). De scan to email functie is ergens in Q2 2025 opgehouden met werken. Tot dan gebruikte ik SMTP op poort 25, geen encryptie en geen authentication. En alles verliep vlekkeloos. Nu ja, de laatste tijd moest ik de scans wel uit mijn junkmail folder gaan halen, maar gezien we enkel naar onszelf scannen en dan vanuit ons email programma (MS-Office Outlook) zonder problemen konden forwarden viel daar wel mee te leven. Maar nu recent werkt het dus niet meer, op geen van de 3 locaties. Telenet heeft duidelijk iets aan zijn configuratie veranderd. En misschien wel terecht, ik gebruik ook liever encryption en authentication, maar dat werkte dus in het verleden niet, en nu dus ook nog niet. Ik dacht, het ligt misschien aan de versie valnTLS gezien de oudere versies daarvan gecompromitteerd zijn, maar een updae naar de laatste firmware (van april 2021 intussel alweer) bracht daar ook geen oplossing. Ik denk dus dat er niets anders zal opzitten dan de telenet helpdesk te bellen en hen te vragen hoe ze willen dat we dit instellen om te werken, want vermoedelijk moeten zij dan van hun kant nog een aanpassing doen.
... Meer weergeven