Relaas van de interventies: Probleem gemeld bij Telenet via de chat. Ik geef aan dat ik zelf al meerdere stappen heb ondernomen (herstarten modem, kabel vv etc). Telenet bevestigt dat er signaalproblemen zijn en meldt dat er geplande onderhoudswerken in de buurt en het probleem daarna wel zou verdwijnen Na de werken blijft het probleem echter bestaan. Ik laat opnieuw weten dat er veelvuldige uitvallen zijn. Eerste technicus komt langs. Hij vervangt een stuk coaxkabel tussen de modem en verdeler binnenshuis. Het probleem blijft onopgelost, met dezelfde packet loss na de modem. Een week later, 2e technieker van Telenet komt langs en vervangt de modem. 10 minuten nadat de tecnhieker is vertrokken vinden er opnieuw uitvallen plaats. Telenet vraagt een fabrieksreset van de modem uit te voeren maar ook dit zonder resultaat. Geduld raakt stilletjes aan op, daar ik al meermaals gevraagd heb om de buitenkabel eens na te kijken. Een derde technicus wordt ingepland. Deze controleert uiteindelijk de buitenkabel en vervangt het uiteinde van de kabel. Hoera probleem opgelost. Nu versta ik waarom de abonnementen bij Telenet zo duur zijn, daar ze 3 techniekers dienen te sturen. Wat ik niet begrijp is waarom er 3 techniekers dienen te komen om dit probleem op te lossen. Ik ben toch niet de enigste in Vlaanderen/Belgie met dit probleem?? Mvg,
... Meer weergeven