Er zijn verschillende soorten onderbrekingen of oorzaken. Geplande werken dienen bvb om netaanpassingen te kunnen doen: nieuwe kabels inkoppelen, vervangen van elementen, herstellen van fouten. Ongeplande onderbrekingen dienen bvb om oorzaken van storingen te zoeken, kabels uit te meten, of een noodherstelling. Soms kan dit enkel door een deel van het net te onderbreken. Uiteraard wordt Telenet hier altijd van op de hoogte gebracht, zodat klanten die binnenbellen via de IVR hiervan worden ingelicht. En de "accidentele" onderbreking: Stel dat er iemand van de watermaatschappij een put aan het graven is en hij raakt een kabel van Telenet. Kabel door = schade = onmiddellijke uitval. Of bvb een auto die een paddenstoel raakt, connector breekt af maar pin blijft steken = plotse storingen. Of bij een luchtnet, kabels die beschadigd raken bij storm. Of nog leuker, vrachtwagen pakt ganse kast mee op een ochtend. Sommige zaken kunnen niet aangekondigd worden omdat het ofwel al te laat is, of omdat een herstelling dringend nodig is om verdere problemen te voorkomen.
... Meer weergeven