RD458210
Freshman Beetjesweter
RD458210
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
24-08-2019
22:37
|
Lid sinds: 06-08-2016
Datum laatste bezoek: 24-08-2019 22:37
Ranking
Freshman Beetjesweter
20-08-2019
23:34
TV app werkt uitstekend, behalve voor zender CANVAS: geen beeld, wel klank. Was gisteren ook het geval. Opgenomen programma (vandaag) van CANVAS wordt ook niet afgespeeld (wel klank). Voorheen was er geen probleem. Ik gebruik de app reeds meerdere maanden (vanaf de start).
... Meer weergeven
- Tags:
- canvas
Labels:
- Labels:
-
TV-app
21-04-2017
20:34
Inderdaad, toevallig nog eens geklikt om tv te kijken ... en het werkt nu weer wel (zoals voorheen vóór augustus 2016)! Ik heb niets aan mijn pc gewijzigd tenzij eventueel automatische updates van Microsoft. Ik gebruikte de Yelo play app alleen nog om naar de gids te kijken en eventueel opnames te programmeren. Kijken op pc zelf kon alleen via Firefox, met soms haperingen. Dank voor de oplossing, wie het dan ook mag gedaan hebben. Alleen jammer dat er geen communicatie daaromtrent werd gevoerd, tenzij ik dit gemist zou hebben.
... Meer weergeven
17-11-2016
23:30
YeloPlay.be uitvoering met browser Microsoft edge: aanmelding met de login is niet nodig want automatisch ingevuld. Opstarten live tv geeft onmiddellijk "Er is een streamingsprobleem". Aanpassing scherm resolutie van 2560x1440 naar 2048x1152: ok voor ongeveer een minuut, dan melding van streaming probleem. Zelfde scenario voor resolutie 1920x1080, maar misschien iets langer ok. Probleem grafische kaart? Waarom dan alleen voor deze toepassing en waarom was er geen probleem met de app versie van vóór 8 aug? Alle andere functies van de app of de nieuwe web versie werken zonder probleem en blijven werken na de melding van het streamingsprobleem. YeloPlay.be uitvoering op Firefox: login is automatisch... en geen streamingprobleem melding! Wel is de resolutie laag en zie ik soms kleine haperingen (freeze) in het beeld. Blijkbaar verlaagd Firefox automatisch de kwaliteit van het beeld.
... Meer weergeven
17-11-2016
18:51
Nieuwe YeloPlay website geeft bij mij volgend probleem (Google Chrome): selektie TV-kijken: onderaan links staat "AANMELDEN". Aanklikken toont een login scherm dat vraagt naar Telenet log-in en wachtwoord. Evenwel worden de gegevens niet aanvaard alhoewel deze wel aanvaard worden op de Telenet.be tab. Ik kon geen oplossing/uitleg bekomen via tel. 015 666666. Er was nog geen melding gemaakt van gelijkaardige problemen. Als alternatief voor het streaming probleem met de Yelo app gebruik ik Firefox (met Silverlight). Blijkt nu dat dit vanaf vandaag ook niet meer werkt: geeft nu eveneens streaming probleem! De layout van de TV-gids is gewijzigd naar het nieuw formaat: dit toont aan dat het ook hier om de nieuwe versie gaat. Resultaat: geen live TV meer mogelijk op mijn PC via Yelo (tenzij ik een lagere resolutie kies, alleen voor Yelo)
... Meer weergeven
31-08-2016
19:56
Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Alleen deed de valse start zich maar eenmaal voor per pc opstart.. Bij de tweede en volgende pogingen was het ok... alleen wordt er een streaming probleem gemeld bij het live kijken bij huidige resolutie (2560x1440) en dit is nog steeds niet opgelost. Als ik een lagere scherm resolutie instel dan werkt het wel maar dat is natuurlijk niet praktisch wegens impact op andere toepassingen. Alle andere functies van de Yelo app werken wel. Het probleem van de valse start is verdwenen na het installeren van de anniversary update van windows 10 (versie 1607).
... Meer weergeven
27-08-2016
09:31
Uw commentaar lijkt me ironisch bedoeld. Nochtans duurt het minder dan 1 minuut om eens de resolutie van het beeldscherm softwarematig een stap lager te zetten en het effect op de nieuwe Yelo app te verifiëren. Yelo via de Firefow browser (gebaseerd op Microsoft Silverlight) geeft geen streaming probleem op de maximale resolutie van mijn scherm, maar deze Yelo versie is dan ook nog steeds dezelfde als vóór de Yelo update en de streaming gebeurt mogelijks van origine op een iets lagere resolutie.
... Meer weergeven
26-08-2016
08:19
Misschien eens testen als de streaming werkt op een lagere resolutie, bv 1680 x 1050? Dit kan eenvoudig aangepast worden via: instellingen>beeldscherm>geavanceerd. Uiteraard niet met de bedoeling de aanpassing permanent te maken maar om te testen als de streaming dan wel werkt. Mogelijks is het probleem met de nieuwe app gerelateerd aan de videokaart.
... Meer weergeven
24-08-2016
09:22
Volgens mijn bevindingen zit het probleem in de scherm resolutie. De Yelo app geeft streaming fout aan sedert de Yelo update van 8 aug. Mijn schem stond ingesteld op 2560 x 1440 en voor 8 aug was er geen probleem (scherm Dell U2715H). Ik heb deze nacht de anniversary update van windows 10 toegepast en dan meteen deze morgen de Yelo app uitgevoerd: geen problemen meer! Evenwel zag ik dat de scherm resolutie was teruggezet op 2048 x 1152 door de windows update. Ik heb daarop de resolutie terug aangepast naar 2560 x 1440 en dan nogmaals de Yelo app gestart, met als resultaat: streaming probleem. Om zekerheid te hebben heb ik de resolutie nog een paar keer geswitched tussen beide resoluties met telkens hetzelfde effect: ok voor de lage resolutie, streaming probleem voor de hogere resolutie. Ik heb geen probleem met ander applikaties bij gebruik van de hogere resolutie. Hopelijk wordt dit probleem nu snel aangepakt.
... Meer weergeven
21-08-2016
14:55
Met goede moed begonnen aan de uitvoering van uw suggestie. Helaas, na uitvoering van items 1, 2 en 3 gaf item 4 nog steeds "Er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw". In feite komt uw suggestie er op neer de Yelo app te de-instaleren en daarna opnieuw te installeren, wat voorheen ok reeds gesuggereerd werd. U geeft aan om de oorspronkelijke map "settings" terug te zetten maar in de app zie ik nergens de mogelijkheid om settings te specifiëren (tenzij ik me vergis), dus waarom dan de map terugzetten? Het fout bericht wordt gegenereerd door de app zelf, dit gebeurt logischerwijze na vaststelling van een of meerdere specifieke problemen. Het moet voor de programmatie toch mogelijk zijn om deze mogelijke problemen op te lijsten zodat kan worden nagegaan wat precies het probleem veroorzaakt?
... Meer weergeven
19-08-2016
09:54
"Dus moet de anniversary update er ook iets met te maken hebben." is volgens mij een foutieve conclusie. Op mijn pc syteem ( windows 10 versie 1511 build 10586.545, I7 CPU) was er geen probleem met de Yelo app. Sinds de omvangrijke update van de app begin augustus werkt de streaming niet meer op pc. Windows 10 versie 1607 (anniversary update) werd nog niet geinstalleerd op deze pc. Volgens de test van Principis brengt het geen oplossing aan het probleem. Er is dus duidelijk iets aan de hand met de app bij uitvoering op een (specifieke?) pc Het blijft windstil van de kant van Telenet.
... Meer weergeven
16-08-2016
21:50
Ik heb precies hetzelfde streaming probleem als gemeld door BenCe op 10 aug. Het probleem is ontstaan na de update van de Yelo app. Windows 10 anniversary update is nog niet geinstalleerd op mijn systeem, nog steeds versie 1511 zijnde noverber 2015 (ik vermoed dat lid Diadann zich vergist wanneer hij de lijnk legt met de Windows update) . Probleem telefonisch gemeld aan Telenet. Heb inmiddels sms ontvangen dat het probleem onderzocht wordt. Opmerkelijke vaststelling: bij de eerste keer opstarten van de app (vanaf de taakbalk) is er een crash van de app na enkele seconden (de opstart wordt afgebroken). Bij een tweede of volgende keer aanklikken gaat het wel, alle functies lijken te werken behalve het live tv kijken: dan komt vrijwel onmiddellijk het bericht "er liep iets fout tijdens het streamen. Probeer later opnieuw". Na heropstarten van de pc zelfde scenario (dus elke dag): eerste keer een crash, daarna normale opstart maar met streaming probleem. Er zijn geen streaming problemen bij andere toepassingen, bv Youtube, etc. In afwachting van een oplossing voor deze bug zit er niets anders op dan via de Firefox browser te kijken.
... Meer weergeven
Berichten die RD458210 geliked heeft
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig