@igvfer:Andere PC en laptop bekabeld geven hetzelfde resultaat. @Arthur2: Bijgevoegd situatieschets worstcase scenario. https://www.dropbox.com/s/iv2ohnjfa0gw6d0/LANWLAN.jpg?raw=1 -De gsm's zijn nooit allemaal samen gelogd op de Wifi. -Printer/scanner staat standaard uit en gaat enkel aan indien er geprint of gescand moet worden. -De Nas staat normaalgezien 24/7 aan. Deze maakt backups ('snachts) en doet tevens dienst als opslagplaats van alles wat gefotografeerd of gefilmd wordt. -Sonos Boost staat ook 24/7 aan, muziek voorziening met eigen draadloos netwerk. Samen met de TV staan boven genoemde op een 8ports manageable switch (Cisco), maar behalve dat de switch extra poorten voorziet is ze niet verder geconfigureerd. PC1 en PC2 staan samen met de Digicorder rechtstreeks verbonden met de Telenet Modem/router. Er heeft nog een 2de switch tussen de 2 PC's gestaan maar onlangs voorzien van eigen bekabeling. Als eerste dacht ik aan de NAS. Deze heeft wel eens een keertje vertragingen gecreëerd op mijn netwerk. Maar het toestel uitschakelen gaf jammer genoeg geen verbetering. Ook de Sonos Boost heb ik een keer verwijderd maar ook die veroorzaakt het niet. Alle apparaten eruit en enkel een PC in de modem doet net hetzelfde. Dus zowel de switch als alle andere apparaten kan ik afvinken van mogelijke oorzaken. Terwijl ik nu aan het typen ben werkt mijn internet ervaring subliem. Klik en tada, alles wat ik vraag verschijnt onmiddellijk. Pingen naar de router zelf blijft wel onregelmatig timeout geven. Eens opzoeken met WireShark wie dat op zijn geweten heeft. Uitvogelen wat de vertraging teweegbrengt in het browsen, krijg ik niet gevonden. Het browser probleem is dus degelijk iets dat enkel in het bekabelde gedeelte van mijn netwerk huist. Avast aan of uit, windows defender gedoe aan of uit, noem maar op, geen enkel verschil. Modem gereset, een tijd zonder stroomvoorziening gezet...
... Meer weergeven