Hallo, Op 29/06/2022 werd onze oude (zwarte) telenet modem vervangen door een nieuw model(wit met lichtbalk rondom). Sinds die dag prima wifi-ontvangst in het ganse huis. Over het geïnstalleerde bedrade netwerk echter geen signaal (wat voorheen geen enkel probleem opleverde). De computer meldt 'kabel niet aangesloten'. De digicorder heeft geen verbinding. Op 08/07/2022 komt er terug een technieker. Zijn computer rechtstreeks aangesloten op de modem geeft geen probleem. Bij aansluiting via ons netwerk (in de buro) is er geen verbinding. Hij controleert dus onze bedrading en vindt geen enkel probleem op dat gebied. Er wordt een switch verbonden, rechtstreeks op een poort van de nieuwe modem. Onze netwerkkabels worden ingeplugd op die switch. Resultaat : alle toestellen aangesloten op ons huisnetwerk krijgen een uitstekend signaal binnen. Probleem opgelost. Ik kan echter niet vatten dat de nieuwe modem, die een zwaardere voeding nodig heeft om te kunnen werken en die bovendien voorzien is van een ventilator die constant staat te zoemen, de ondersteuning nodig heeft van een externe switch, die ook nog eens een bijkomende voeding nodig heeft, een dergelijk zwak signaal over de kabels stuurt. In deze tijden waar iedereen het heeft over energiebesparing en sluimerverbruik moet het toch beter kunnen. Zijn er nog mensen met een dergelijk probleem? Bestaat er een elegantere oplossing? Met dank bij voorbaat. Jan
... Meer weergeven