Beantwoorden
djodjo77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Casten via Chromecast lukt niet (VTM GO, GO Play, ...)

Hallo,

Sinds een maand hebben wij een Chromecast met Google TV (2K HD) in gebruik. Live TV kijken via bijv VTM Go, GO Play etc werkt plots niet meer (sinds 2 dagen).

We krijgen de melding dat er een probleem is met de internet verbinding wat niet klopt. Ik kan via mijn telefoon wel live tv kijken via bijv TVM Go of GO Play en deze casten naar mijn chromecast. Chomecast software is up to date, modem van Telenet, chromecast etc etc zijn allemaal herstart.... maar zonder resultaat.

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad en wat was de oplossing? 

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Apps via chromecast werken niet meer

4 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2712
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Casten via Chromecast lukt niet (VTM GO, GO Play, ...)

Trek de stroom stekker 5 min uit en steek terug laat rustig op starten

Er is een tijdje geleden een update geweest hij zal deze niet goed geïnstalleerd hebben

Als niet werkt zal je via menu moeten installeren

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Casten via Chromecast lukt niet (VTM GO, GO Play, ...)

@luc55  Zoals je kan lezen zijn deze al herstart, er zal iets niet goed gaan of het wifi dat niet sterk genoeg is voor de chromecast, dat geeft soms problemen.

de apps eens verwijderen en eens herinstalleren kan ook helpen, er is deze week een update geweest voor deze apps.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Casten via Chromecast lukt niet (VTM GO, GO Play, ...)

@djodjo77 ik vermoed dat je netwerk niet stabiel genoeg is.

Kijk zeker eens op deze website voor meer info : https://support.google.com/chromecast/answer/10109908?hl=nl

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
djodjo77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Casten via Chromecast lukt niet (VTM GO, GO Play, ...)

Dag iedereen,

 

Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik kijk naar het signaal van de wifi op de chomecast dan geeft deze uitstekend aan. Het draadloos netwerk verloopt ook via devolo apparaten, met een rechtstreekse verbinding van de devolo naar de tv. Netflix en Streamz werken wel via de chromecast, alleen de apps niet. Als ik live kijk op mijn telefoon via GO Play bijv en deze cast naar de telefoon dan werkt het wel. Als het het wifi is, zou het dan geen algemeen probleem moeten zijn? Ik heb van alles geprobeerd nu, apps opnieuw geïnstalleerd, stroom eraf gehaald etc... maar geen geluk.