Beantwoorden
Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Sinds kort kan ik geen enkel VRT radioprogramma meer afspelen via Tunein op mijn Onkyo receiver. Heb al een update van de receiver gedaan, maar geen succes, het zijn enkel en ook alle VRT radiozenders die niet werken. Via de Tunein app is het geen probleem.

13 reacties
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

@Vidji en wat heeft Telenet daar mee te zien??? waarschijnlijk stopt de ondersteuning, mss best eens kijken op de site TuneIn.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

@TRL Er mogen hier ook vragen gesteld worden die niet over Telenet gaan.

@Vidji Via de site van TuneIn en mijn Denon met TuneIn werkt het wel perfect; zowel de AAC als MP3 stream


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

@TRLAangezien ik een Telenet-klant ben, maak ik regelmatig gebruik van dit forum om informatie op te zoeken, zelfs als het niet uitsluitend gerelateerd is aan Telenet. Hier zijn veel gebruikers actief die gezamenlijk over veel kennis beschikken en samen tot doeltreffende oplossingen komen. Vandaar...
@WG94Ik heb ook opgemerkt dat de streams perfect werken op de TuneIn-website, de app, enzovoort. Het lijkt inderdaad alleen gerelateerd te zijn aan mijn Onkyo. Ik heb al een software-update uitgevoerd, maar ik kan geen directe oplossing vinden om de TuneIn-app op mijn Onkyo bij te werken. Waarschijnlijk verwijst het naar verkeerde streams of een verkeerde server, maar ik kan hier niet bij. Ondertussen heb ik ook al een supportticket ingediend bij TuneIn en Onkyo, maar dit soort kwesties vergt vaak geduld. Bedankt voor het bevestigen dat het op Denon wel werkt. Het lijkt dus waarschijnlijk een specifiek probleem met Onkyo te zijn.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

@Vidji zou het niet kunnen dat je onkyo toestel niet overweg kan met https urls??? de tunein dienst gebruikt nu uitsluitend https urls voor zijn streams sinds midden december.

of je toestel kan bepaalde stream formats niet omzetten (AAC of andere soort).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Op mijn onkyo LS5200 ontvang ik de VRT zenders (AAC) via TuneIn


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

@Master-Magic  Het opvallende is dat alleen de VRT-gerelateerde streams niet functioneren, terwijl andere Belgische streams, zoals bijvoorbeeld Willy, of internationale streams wel werken.

@Janneke_Dust  Dank je wel voor het bevestigen dat het op jouw Onkyo wel lukt, dit is interessant.

Ik ben inmiddels in contact met support van TuneIn. Deze informatie kan mogelijk nuttig zijn.

Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Antwoord van TuneIn

"Thank you for getting back to us. After conducting some checks for you, we realized that the VRT stations' stream is in a format that is not 100% compatible with your device. As a result of this, you may encounter issues when streaming those stations on your Onkyo device. We sincerely apologize for any inconvenience or frustration this entire situation may cause you. 

Please to let us know if you need assistance with anything else. Thank you for making it TuneIn! "
Brengt niet veel als oplossing...
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Dat klopt er zijn in december aanpassingen gebeurd bij de vrt

Bij veel gebruikers is het in orde door de update zolang het toestel het aan kan natuurlijk

Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Het antwoord van TuneIn is dat de streams van VRT niet 100% compatibel zijn...😑

Het antwoord van VRT is dat ik een andere stream app moet gebruiken... wat niet mogelijk is op deze Onkyo...🤔

Het antwoord van Onkyo is dat zij dit probleem niet kunnen oplossen...😏

Maw, geen VRT streams meer op dit toestel. 😕

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Erg dat de fabrikant niet meer wil volgen of toestel kan het niet meer aan  zal 1 van de 2 zijn

Doet een beetje denken aan het verhaal van sonos speakers opeens wou de fabrikant de oudere speakers ook geen ondersteuning meer geven

Door veel negatieve sonos reclame hebben ze wel bugfixes en beveiligingspatches blijven geven om klanten iets te geven zolang het toestel wel aan kan

 

Vidji
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

De VRT streams zijn sinds dit weekend weer werkend op mijn Onkyo, maar de reden waarom is nog niet duidelijk...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

De fabrikant heeft niet graag negatieve publiciteit op social media

de klant heeft altijd nog macht zolang de fabrikant bestaat anders wordt er een jailbreak uitgevoerd

 

kris75
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

VRT streamen via Tunein werkt niet op Onkyo

Ik heb zelf een oude Onkyo receiver en op dat toestel kan je zelf streaminglinks ingeven. De VRT publiceert zo’n links voor al hun radiostations:

https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/streamingslinks-radio/

misschien is dit een work-around?