Beantwoorden
Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Het afspelen van een digicorder-opname op de PC stopt na exact 2u speelduur. Rechtsboven staat in een tekstballon dat "de video stopt om dataverbruik te beperken". (Men kan wel nog klikken om verder te kijken)
Het stoppen van de video is heel vervelend. Kan ik ergens instellingen wijzigen dat bvb. de cut-off niet gebeurt na 2u, maar na 3u?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Afspelen Tv-box opname stopt na 2u

16 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

@Alain3582 kan je eens duidelijk zijn wat je hebt, op je onderwerp spreek je van een tvbox en in je bericht over een digicorder, beide toestellen zijn niet hetzelfde en kan nooit in een huishouden bestaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Naast wat @Master-Magic vraagt. Hoe kijk je exact op de PC, is dat dan via telenet.tv?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Dag Master-Magic.  Op mijn factuur staat dat ik een Telenet TV-box huur.  Ik kan er 200u aan opnames bijhouden. Is dat dan niet hetzelfde als een digicorder?

Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Inderdaad: Telenet.tv

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Je hebt langs de ene kant de Digibox en Digicorder, dat zijn de "oude" decoders. Het nieuwe systeem is de TV-box.

Je kan met een TV-box opnemen net zoals met een Digicorder; met het verschil dat de Digicorder alles lokaal op een hardeschijf bewaart en de TV-box alles in de cloud.

De twee systemen zijn niet compatibel met elkaar, daarom dat @Master-Magic om de verduidelijking vroeg.

 

Om terug te komen op je originele probleem. Ik vermoed dat dit een beperking is die Telenet heeft ingebouwd op de telenet.tv website, en ik zie niet meteen een instelling om dat uit te schakelen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

@Alain3582 een tv box is opname via cloud (internet) en met een digicorder neem je op op een harde schijf dat in het toestel zit, dus 2 verschillende soorten apparaten dat wel opnemen maar op 2 verschillende mediums.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

@WG94 dat is een optie dat enkel moet werken als je via data werkt op een smartphone om niet teveel data te verbruiken, als je via wifi-utp internet werkt kan dat een bug zijn in het systeem.

heb zelf dit probleem nog nooit voorgehad, de data via utp-wifi van opnames op de tv box tellen niet mee als verbruikte data dacht ik, is enkel voor de apps zoals netflix, disney+ en prime video en YouTube.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Toch wat paranoia van Telenet om het afspelen van een film te beknotten op 2u, terwijl de huidige (actie)film gemakkelijk 2u15 - 2u30 kan duren. 'Data beperken' op 3u was beter geweest.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

@Alain3582 dat is normaal enkel op simkaart data dat dit wordt toegepast, als je via wifi of vast internet dit doet kan dit een bug zijn, ik heb dit nooit voorgehad, 

en dat zelf instellen is niet mogelijk.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Ik zal met die duurtijd rekening moeten houden.

@Master-Magic   @WG94 
Toch bedankt om mee te denken!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Ik zou toch eens goed zien in de instellingen 

Dit is niet normaal

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Hallo, @Alain3582 zoals de andere leden ook aangeven, zou ik even alle instellingen nakijken. Dit is wel echt een vreemde error.
Ik dacht eerst aan de slimme energiestand, maar via pc is dit niet mogelijk. Ben je ook verbonden met wifi of 4G (hotspot via mobiel)?
Via 4G krijg je eerder dit soort meldingen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

@bert_  @luc55 
Instellingen allemaal overlopen, zowel op Tv-scherm mbt TV-box, als Telenet.tv.  Niets te vinden.
De PC die ik gebruik is een desktop, dus internetconnectie via utp. Geen invloeden/storingen door wifi/4G.

Alain3582
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Afspelen TV-box opname stopt na 2u via telenet.tv

Foutmelding.JPG

Dit is een voorbeeld van de melding die ik op mijn PC-scherm krijg, wanneer de video net 2u loopt en ik dus een actie (klik) dien te ondernemen om verder te kunnen.