Beantwoorden
MH1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

Ik heb een aantal weken geleden een tv-box laten installeren (omdat ik geen smarttv heb maar toch Netflix wilde ontvangen). Ik herinner me dat de installateur bij het afscheid nemen zei 'Daar ga je veel plezier aan hebben'. Helaas heb ik nog nooit zoveel problemen gehad! 

Er zijn al meer dagen gepasseerd waarop de tv-box niet werkte dan wel. Na 10 minuten tv kijken komt de boodschap 'bufferen', waarna ik een foutmelding krijg van te traag internet. Bij de diagnose staat er dat er geen internet binnen komt, terwijl ik wel op mijn gsm en Sonos wifi heb.

Bij Telenet krijg ik geen gehoor behalve 'trek de kabel eens uit'. Dat doe ik ondertussen bijna dagelijks 8x.

Wat kan ik doen?

IMG_20230624_101813.jpg

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv Box werkt niet

0 Likes
7 reacties
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

Naar Telenetcenter gaan en TVbox omruilen voor een nieuw exemplaar. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet bezoek van een Telenet technieker aan vragen.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

@MH1 

Hoe is de TV-box aangesloten op het internet?

Via Wifi? Dan zit daar waarschijnlijk je probleem.

Probeer dan (bij wijze van troubleshooting) de TV-box eens aan te sluiten met een UTP kabel.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

Inderdaad, dat wordt trouwens door Telenet als "aanbevolen" aangeduid.

0 Likes
MH1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

Met een UTPkabel, die heb ik ook al tientallen keren uitgetrokken, monuut gewacht, opnieuw ingestoken.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

De kabel aan beide aansluitingen uitgetrokken, of enkel aan de kant van de TV-box?

Ik zou eens proberen de kabel te vervangen; misschien is er iets mis met de kabel die je nu gebruikt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

trek de stoomstekker van de box 5 min uit

en laat rustig opstarten

doe het ook met de modem

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box geeft vaak melding traag internet en bufferen

@MH1 

toch zeker dat de kabel rechtstreeks van de modem tot aan de tv box is verbonden zonder wifi punt er tussen om een lange kabel uit te sparen, als dit zo is een kabel utp van modem tot tv box, kies eens een andere poort op de Telenet modem, of probeer eens een andere utp kabel, kan een probleem zijn met de kabel ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes