41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Ik heb de laatste weken serieuze beeldschermproblemen via Telenet TV-box : zwaar gescrambled beeld/blokjes. Als ik kijk via Internet/Chromecast is alles prima. Ik overweeg dan ook om mijn abonnement aan te passen en het TV-gedeelte op te zeggen en te kijken via Internet. Als ik het goed heb, bespaar ik hiermee ook nog eens 22 euro per maand, toch? Heeft iemand hiermee ervaring? Bedankt bij voorbaat!
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: TV-box, beeldschermproblemen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kijk je kabels eens na, klinkt precies als storing op de Coax?
Diagnose in de instellingen van de Tv-box laten draaien, daar geeft hij de kwaliteit van het signaal aan.
Maar ik vrees dat je voor een technische oplossing best eens met Telenet support belt.
Zoals @Darks aangeeft is dit een signaal probleem. Kijk de coax kabel naar je TV-box na en/of vervang deze. Lost dat het niet op, neem dan contact op met Telenet.
Als je TV Iconic op zegt dan kan je ook geen gebruik meer maken van de TV app.
Je hebt uiteraard de optie om over te schakelen op het goedkopere TV Flow, dan kan je wel nogsteeds TV kijken via de TV-app, maar dan heb je minder zenders. Aan jou om uit te maken of deze voldoende zijn.
Moest je op dit moment een One of One Up hebben dan bespaar je geen € 22 per maand want je betaald het totale pakket. In dat pakket zit dus de huur van je tv box in begrepen dus je gaat dan je diensten moeten laten aanpassen naar aparte diensten. Dat wil zeggen internet + mobiel , als je dat hebt bij telenet , en dat wil niet zeggen dat je goedkoper uit bent.
Klopt niet echt, in One of OneUp zit geen TV inbegrepen, enkel mobiel en internet. Als je TV wilt, moet je TV Iconic (met decoder) of TV Flow (zonder decoder) erbij nemen.
Technicus is langsgekomen. Probleem zat, zoals enkele netweters aangaven, in de kabels. In de versterker zaten enkele defecte fichen. Na vervanging was alles OK. Bedankt aan iedereen die mij een antwoord stuurden👍
Spijtig dat je het zelf niet gezien hebt de kabels en de f connector zijn altijd bijna de zelfde fouten in je eigen huis
Als het op straat was dan kan je er zelf niets aan doen maar is opgelost dat is belangrijk je weet het voor volgende keer