Beantwoorden
Doornbeek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via SMTP-server komen niet aan.

We gebruiken de uitgaande mailserver van Telenet in een praktijkmanagement programma (ik ben dierenarts) om naar mijn klanten e-mails te kunnen sturen uit mijn eigen e-mailadres. Het programma maakt verbinding met smtp.telenet.be op poort 587 met TLS als beveiliging (conform hier). De verbinding werkt prima, maar relatief veel van de verzonden e-mails komen niet aan bij mijn klanten.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Is het ook normaal dat de e-mails die via de SMTP-server verzonden zijn, niet zichtbaar zijn in de verzonden map op de webmail? Als ik via de webmail verstuur, komen de berichten wel altijd aan.

Hieronder een log van de communicatie met de mailserver van Telenet (gevoelige informatie is verwijderd):

 

 

 

 

Connected to smtp://smtp.telenet.be:587/?starttls=always
S: 220 baptiste.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready
C: EHLO MYSERVER72DA
S: 250-baptiste.telenet-ops.be hello [14.1.89.85], pleased to meet you
S: 250-HELP
S: 250-SIZE 20971520
S: 250-ENHANCEDSTATUSCODES
S: 250-8BITMIME
S: 250-STARTTLS
S: 250 OK
C: STARTTLS
S: 220 2.0.0 Ready to start TLS
C: EHLO MYSERVER72DA
S: 250-baptiste.telenet-ops.be hello [14.1.89.85], pleased to meet you
S: 250-HELP
S: 250-AUTH LOGIN PLAIN
S: 250-SIZE 20971520
S: 250-ENHANCEDSTATUSCODES
S: 250-8BITMIME
S: 250 OK
C: AUTH PLAIN ********
S: 235 2.7.0 authentication succeeded
C: MAIL FROM:<xxx@telenet.be> SIZE=1660 BODY=8BITMIME
S: 250 2.1.0 <xxx@telenet.be> sender ok
C: RCPT TO:<xxx@gmx.com>
S: 250 2.1.5 <xxx@gmx.com> recipient ok
C: DATA
S: 354 enter mail, end with "." on a line by itself
C: From: Dierenartsenpraktijk XXX <xxx@telenet.be>
C: Date: Sat, 08 Jun 2024 09:32:49 +1300
C: Subject: Consultatieverslag
C: Message-Id: <7MSDH9GD9NU4.LU8XXK5B1HLF2@MYSERVER72DA>
C: To: xxx@gmx.com
C: Reply-To: Dierenartsenpraktijk XXX <xxx@telenet.be>