41284
netweters
|
17838
gesprekken
|
19273
vragen
|
Ik ben nieuw bij internet van Telenet. Ik kan op mijn hoofd-e-mailadres mails ontvangen in Outlook, maar mails van mijn andere gemaakte telenet-e-mailadressen komen wel binnen in mijn mailbox online, maar niet in mijn Outlook.
Iemand een idee?
Dank bij voorbaat,
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: E-mail ontvangen in Outlook
Voor elke aparte mailbox, niet een alias, moet je een aparte aacount aanmaken in Outlook.
Wat is een alias? Dat is een alternatief mailadres op dezelfde mailbox , bij telenet kunnen dit er naast het hoofdadres 4 zijn.
Bvb hoofdadres pietje.snotter@ telenet.be, aliassen pietjesnotter@, snotterpietje@ of snotter.pietje@. Dit doe je om mensen die mailadres verkeerd ingeven toch bij jou te laten erechtkomen. Dit voorkomt ook dat iemand jou mailadres gebruikt. Het komt ook allemaal toe indezelfde mailbox. En het heeft geen apart wachtwoord.
Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.
@igvfer schreef:Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.
Met uitzondering van een toegewezen mailbox, deze heeft hetzelfde wachtwoord als de gebruiker. Maar moet alsnog individueel toegevoegd worden in Outlook.
Bron: Mailbox beheren in Mijn Telenet
Vandaar dat ik de bijvraag stelde aan @Supertramp
Bedankt voor de reacties.
Ik heb geen aliassen, enkel meerdere emailadressen aangemaakt, wel allemaal met hetzelfde aangemaakte wachtwoord.
Voor elk van hen heb ik een account aangemaakt in Outlook, met allemaal dezelfde instellingen.
Toch blijk ik maar op één e-mailadres ervan mails te kunnen ontvangen.
Ik heb van voor de omschakeling ook een skynet-emailadres (bij proximus). Ook daarop kan ik (gelukkig) nog mails ontvangen in Outlook (uiteraard met de Proximus-instellingen), maar niet meer verzenden.
Dit laatste kon niet zolang ik online was via Telenet en Proximus tegelijk (toen aanvankelijk tijdelijk), en ook niet enkel via Telenet.
Wanneer ik echter Telenet afsloot en nog enkel op Proximus online was, kon ik wel mails verzenden in Outlook met mijn skynet-adres.
Lijkt me nogal raar allemaal. 😕
Heb je op enig toestel (om het even welk) POP3 gebruikt voor de inkomende mails? Als je uw mail wil zien op alle toestellen, moet je IMAP instellen voor de inkomende mails.
Let goed op IMAP gebruikt poort 993 en POP3 gebruikt poort 995.
@Supertramp schreef:Wanneer ik echter Telenet afsloot en nog enkel op Proximus online was, kon ik wel mails verzenden in Outlook met mijn skynet-adres.
Lijkt me nogal raar allemaal. 😕
Neen, dat lijkt niet raar allemaal
Als je via een Telenet verbinding uw Proximus mails wilt versturen (via relay.skynet.be of relay.proximus.be) moet je uitgaande mail ingesteld staan als "authenticated" (met jouw proximus/skynet user en paswoord). Gebruik poort 587, beveiliging STARTTLS, TLS, of AUTO ....
@igvfer schreef:Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.
Tenzij hij bij het aanmaken telkens hetzelfde paswoord heeft ingesteld 🤔
@Supertramp schreef:Ik heb geen aliassen, enkel meerdere emailadressen aangemaakt, wel allemaal met hetzelfde aangemaakte wachtwoord.😕
Heel waarschijnlijk begrijp je het verschil niet tussen aliassen, e-mail adressen en mailboxen 🤔
De vraag is dus:
Ik gebruik pop3 omdat ik mijn mails enkel op mijn hoofdtoestel (pc) wil ontvangen.
Alle instellingen staan correct zoals in je lijst, enkel staat de versleuteling op TLS. Als ik die op SSL zet, zoals in de lijst, krijg ik de melding: "De server ondersteunt de opgegeven versleuteling niet."
Als je met 'Autenticated' het type versleutelde verbinding onder het menu Geavanceerd bedoelt, staat dit op 'Automatisch'. Verder vind ik nergens 'Autenticated' in mijn instellingen. En dus met poort 587, versleuteling Automatisch werkt uitgaande mails niet. Reactie van de server was: "530 #5.7.0 Must issue a StartTLS command first."
Met poort 587, TSL ook niet. Melding: "Server ondersteunt opgegeven versleuteling niet. Gebruik andere versleutelingsmethode ..."
Had ik inderdaad niet begrepen en inderdaad telkens een mailbox aangemaakt, en geen aliassen. Dit helpt me al iets verder. 😉
Maar de vraag is dan nog... waarom ontvang ik mails van één mailbox, en van de andere niet, terwijl ze allemaal op dezelfde manier in Outlook aangemaakt zijn.
En nu probeer ik een van die andere mailbox-emailadressen als alias in te stellen en krijg de melding 'Ongeldig e-mailadres'.
Of moet ik nu eerst de mailbox van die alias verwijderen en drie dagen wachten alvorens dit lukt?
Als het verschillende mailboxen zijn, laat ze dan zo. Om een probleem op te lossen moet je vermijden om het probleem te veranderen.
Voor elke mailbox heb je zowel een POP3 of IMAP nodig als een SMTP-server.
Kan je niet STARTTLS opgeven voor de SMTP server?
Kijk eens op deze pagina van Telenet. Met een beetje geluk staat jouw versie van Outlook er tussen.
Alles gecheckt en geprobeerd wat me hier wordt toegespeeld, maar nog steeds geen oplossing.
Enkel over die 'Autenticated' heb ik mijn twijfels. Ik vind dit nergens, of het zou moeten zijn 'Automatisch' onder 'type versleutelde verbinding' (Autenticated betekent dan ook geautomatiseerd). Uiteraard ook al uitgeprobeerd zonder succes.
Zou het kunnen aan mijn oude Outlook-versie liggen (onderdeel van Microsoft Office Enterprise 2007) waarin die 'Autenticated' blijkbaar niet te vinden is?
Iemand die dit kan bevestigen of mij wegwijs maken?
Dank bij voorbaat.