Beantwoorden
Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Ik ben nieuw bij internet van Telenet. Ik kan op mijn hoofd-e-mailadres mails ontvangen in Outlook, maar mails van mijn andere gemaakte telenet-e-mailadressen komen wel binnen in mijn mailbox online, maar niet in mijn Outlook.
Iemand een idee?
Dank bij voorbaat,

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: E-mail ontvangen in Outlook

17 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1188
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Die andere mail adressen, zijn dat aliassen van je hoofdmailbox of aparte mailboxen?

Indien het laatste, zijn ze toegewezen aan een gebruiker of niet?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Voor elke aparte mailbox, niet een alias, moet je een aparte aacount aanmaken in Outlook.

Wat is een alias? Dat is een alternatief mailadres op dezelfde mailbox , bij telenet kunnen dit er naast het hoofdadres 4 zijn.

Bvb hoofdadres pietje.snotter@ telenet.be, aliassen pietjesnotter@, snotterpietje@ of snotter.pietje@. Dit doe je om mensen die mailadres verkeerd ingeven toch bij jou te laten erechtkomen. Dit voorkomt ook dat iemand jou mailadres gebruikt. Het komt ook allemaal toe indezelfde mailbox. En het heeft geen apart wachtwoord.

Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1188
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet


@igvfer  schreef:

Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.


Met uitzondering van een toegewezen mailbox, deze heeft hetzelfde wachtwoord als de gebruiker. Maar moet alsnog individueel toegevoegd worden in Outlook.

Bron:  Mailbox beheren in Mijn Telenet 

Vandaar dat ik de bijvraag stelde aan @Supertramp 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Bedankt voor de reacties.
Ik heb geen aliassen, enkel meerdere emailadressen aangemaakt, wel allemaal met hetzelfde aangemaakte wachtwoord.
Voor elk van hen heb ik een account aangemaakt in Outlook, met allemaal dezelfde instellingen.

Toch blijk ik maar op één e-mailadres ervan mails te kunnen ontvangen.

Ik heb van voor de omschakeling ook een skynet-emailadres (bij proximus). Ook daarop kan ik (gelukkig) nog mails ontvangen in Outlook (uiteraard met de Proximus-instellingen), maar niet meer verzenden.

Dit laatste kon niet zolang ik online was via Telenet en Proximus tegelijk (toen aanvankelijk tijdelijk), en ook niet enkel via Telenet.

Wanneer ik echter Telenet afsloot en nog enkel op Proximus online was, kon ik wel mails verzenden in Outlook met mijn skynet-adres.

Lijkt me nogal raar allemaal. 😕

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Heb je op enig toestel (om het even welk) POP3 gebruikt voor de inkomende mails? Als je uw mail wil zien op alle toestellen, moet je IMAP instellen voor de inkomende mails.

Let goed op IMAP gebruikt poort 993 en POP3 gebruikt poort 995.

 

janne_man_0-1701352647882.png

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1637
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet


@Supertramp  schreef:

Wanneer ik echter Telenet afsloot en nog enkel op Proximus online was, kon ik wel mails verzenden in Outlook met mijn skynet-adres.

Lijkt me nogal raar allemaal. 😕


Neen, dat lijkt niet raar allemaal

Als je via een Telenet verbinding uw Proximus mails wilt versturen (via relay.skynet.be of relay.proximus.be) moet je uitgaande mail ingesteld staan als "authenticated" (met jouw proximus/skynet user en paswoord). Gebruik poort 587, beveiliging STARTTLS, TLS, of AUTO ....

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1637
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet


@igvfer  schreef:

Een apart mailaccount heeft een eigen paswoord.


Tenzij hij bij het aanmaken telkens hetzelfde paswoord heeft ingesteld 🤔

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1637
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet


@Supertramp  schreef:

Ik heb geen aliassen, enkel meerdere emailadressen aangemaakt, wel allemaal met hetzelfde aangemaakte wachtwoord.😕


Heel waarschijnlijk begrijp je het verschil niet tussen aliassen, e-mail adressen en mailboxen 🤔

  • Op 1 mailbox kan je verschillende (maximaal 4?)  e-mail adressen aanmaken (dat zijn aliassen). Alle mails naar één van deze 4 aliassen komen toe in dezelfde mailbox.
  • Bij Telenet kan je ook verschillende mailboxen aanmaken (met telkens 4 aliassen)

De vraag is dus:

  1. heb je nieuwe aliassen aangemaakt (dat zijn dus verschillende mail adressen op dezelfde mailbox)?
  2. of heb je nieuwe mailboxen aangemaakt?

 

Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Ik gebruik pop3 omdat ik mijn mails enkel op mijn hoofdtoestel (pc) wil ontvangen.
Alle instellingen staan correct zoals in je lijst, enkel staat de versleuteling op TLS. Als ik die op SSL zet, zoals in de lijst, krijg ik de melding: "De server ondersteunt de opgegeven versleuteling niet."

Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Als je met 'Autenticated' het type versleutelde verbinding onder het menu Geavanceerd bedoelt, staat dit op 'Automatisch'. Verder vind ik nergens 'Autenticated' in mijn instellingen. En dus met poort 587, versleuteling Automatisch werkt uitgaande mails niet. Reactie van de server was: "530 #5.7.0 Must issue a StartTLS command first."

Met poort 587, TSL ook niet. Melding: "Server ondersteunt opgegeven versleuteling niet. Gebruik andere versleutelingsmethode ..."

Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Had ik inderdaad niet begrepen en inderdaad telkens een mailbox aangemaakt, en geen aliassen. Dit helpt me al iets verder. 😉

Maar de vraag is dan nog... waarom ontvang ik mails van één mailbox, en van de andere niet, terwijl ze allemaal op dezelfde manier in Outlook aangemaakt zijn.

Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

En nu probeer ik een van die andere mailbox-emailadressen als alias in te stellen en krijg de melding 'Ongeldig e-mailadres'.

Of moet ik nu eerst de mailbox van die alias verwijderen en drie dagen wachten alvorens dit lukt?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Als het verschillende mailboxen zijn, laat ze dan zo. Om een probleem op te lossen moet je vermijden om het probleem te veranderen.

Voor elke mailbox heb je zowel een POP3 of IMAP nodig als een SMTP-server.

Kan je niet STARTTLS opgeven voor de SMTP server?

Kijk eens op deze pagina van Telenet. Met een beetje geluk staat jouw versie van Outlook er tussen.

Supertramp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mails via Telenet-mail ontvangen in Outlook lukt niet

Alles gecheckt en geprobeerd wat me hier wordt toegespeeld, maar nog steeds geen oplossing.

Enkel over die 'Autenticated' heb ik mijn twijfels. Ik vind dit nergens, of het zou moeten zijn 'Automatisch' onder 'type versleutelde verbinding' (Autenticated betekent dan ook geautomatiseerd). Uiteraard ook al uitgeprobeerd zonder succes.

Zou het kunnen aan mijn oude Outlook-versie liggen (onderdeel van Microsoft Office Enterprise 2007) waarin die 'Autenticated' blijkbaar niet te vinden is?

Iemand die dit kan bevestigen of mij wegwijs maken?
Dank bij voorbaat.