Beantwoorden
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

Ik heb gevonden dat ik met tv met een kaartje (CI+ module) twee regionale zenders heb: Ring tv en ROB.

Heb deze proberen te vinden met de Telenet TV-box maar vind alleen maar Ring tv en geen ROB. Weet iemand hoe dit komt?

6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2280
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

met een CI module heb ik op mijn Samsung  TV de regionale zenders vanaf preselectie 850, maar er zijn maar 2 regionale zenders met signaal. Aan zee is dit focus en WTV in antwerpen ATV en Mechelen.

Ik veronderstel dat de TV-box hetzelfde doet als een digicorder. De digicorder zet één regionale zender op preselectie 8 en zet geen regiozenders vanaf preselectie 850. De regionale zender is afhankelijk van uw postcode met een andere postcode kan je eventueel ROB ontvangen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1229
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

Officieel zou je maar 1 regionale zender mogen zien. In somme regio's zitten er echter meerdere op de kabel. Ik vermoed omdat de netwerken niet helemaal gescheiden zijn op de grenzen van de regionale zenders.

Op een TV-box, Digibox of Digicorder zorgt Telenet er voor dat je slechts 1 kan bekijken. Via CI+ kan je TV de zender wel in zenderlijst plaatsen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5337
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

@Novan1 als je op een grens zit met je postcode van 2 gebieden waar een regionale zender beschikbaar is dan krijg je beide via de kabel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

Mijn ervaring is dat eigenlijk alle regionale zenders ingesteld worden. De alfabetisch eerst geklasseerde komt op 8 en de anderen vullen de gaatjes. In uw regio zijn er toevallig bij twee dat er een effectief signaal is op de kabel. Vermits ik het lastig vind om op de tv die overbodige (kunnen storen als Telenet een gaatje opvult, en dan heb je niet meer de standaard volgorde), exporteer ik de kanalen op een usb stick en kuis het op met Chansort (werkt niet met alle merken of modellen) om daarna terug te importeren in de tv.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2817
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

Dat is omdat je op grens zit van de gemeenten

Daardoor zal je +- op nr 821 ,,, 823 deze zenders ontvangen

De tv box staat het op nr 8 standaard

Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen Rob op Telenet TV-box maar wel via CI+ module

Bedankt om jullie antwoorden