Beantwoorden
ArmandoVdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Dag allen,

 

Ik ben niet zeker of ik hier op de juiste plaats ben, laat het mij zeker weten moest dat zo zijn. Wij zitten met een probleem waarmee we bij de klantendienst niet echt geholpen worden en dus niet goed weten wat te doen.

 

Lang verhaal kort maken;

Op 1 december ben ik verhuisd naar een gehuurd nieuwbouw appartement (hier werd alle benodigdheden voor internet van Telenet voorzien). Ik heb op 21 november een afspraak gemaakt voor een technieker die op 5 december zou langskomen. Deze technieker kwam langs maar had een bepaald onderdeel niet mee, hij sprak over een "telenet connector", en boekte een nieuwe afspraak voor ons in op 19 december en verdween terug.

Op 19 december kwam er dan een nieuwe technieker langs die de nodige zaken deed binnen en merkte op dat er geen signaal binnen kwam. Hij ging vervolgens kijken in het grijze bakje op straat(=ondergronds distributiepunt) en merkte op dat er daar ook al geen signaal binnen kwam. Hij zei ons "ik krijg geen signaal binnen op de drop" ( voor zij die het jargon mogelijks spreken ). Deze technieker zei ons dan dat hij een probleem oplosser zou moeten laten komen en dat we hiervoor zouden gebeld worden binnen de 48 uur.  Wij hebben netjes meer dan 48 uur gewacht maar na een week heb ik toch besloten om even de klantendienst te bellen van Telenet.

Hier werd ik niet echt correct geholpen. Er is nu voor mij een nieuwe afspraak met een technieker gemaakt op 10 januari. Het wachten vind ik op zich geen probleem maar deze technieker gaat nu komen, hetzelfde zien als de technieker die op 19 december al kwam, en dan - hopelijk - correct een probleemoplosser laten komen.

 

Nu is mijn vraag of er een mogelijkheid is om meteen de probleemoplosser te laten komen aangezien dit nodig blijkt te zijn. Nu wordt er 2 weken van onze tijd versplit puur omdat er precies geen protocol bestaat voor dit probleem en niemand ons verder wilt helpen. Ik heb zelf al proberen contact op te nemen met Unit-T maar tevergeefs.

 

Alvast bedankt!

15 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

@ArmandoVdb Als er geen signaal op de dropkabel is zal je internet ook niet werken. 

Telenet moet dit op het verdeelpunt activeren. 

Ik weet niet wat de situatie bij jou is maar meestal zal op de kabel splitter het signaal binnenkomen, indien dit niet het geval is zal je buur ook geen Telenet signaal hebben, tenzij hij bij Proximus zit 😉 Hier kan de "normale" technieker niets aan doen en moet dus gedaan worden door Fluvius (voor kabeldistributie)als ik me niet vergis.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ArmandoVdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Bedankt voor het snelle antwoord!

Nu vraag ik me af of ik zelf de mensen van Fluvius moet contacteren of dat dit moet gebeuren vanuit één van de "normale" techniekers?

Het gaat mij vooral om het feit dat ik de indruk kreeg dat dit vanuit de "normale" technieker ging gebeuren maar dat is dus niet het geval. Als ik zelf geen actie onderneem zal ik tot 10 januari moeten wachten om dan terug een "normale" technieker over de vloer te krijgen die dan op zijn beurt weer zal zeggen dat ik gecontacteerd zal worden.

 

Momenteel moet ik het ook doen met een beperkt aantal mobiele data.

Ex-Netweter
 

Probleem ondergronds distributiepunt op straat


@ArmandoVdb  schreef:

Momenteel moet ik het ook doen met een beperkt aantal mobiele data.


Als Telenet je niet snel kan aansluiten, bestel je ondertussen best een andere provider (Scarlet, Mobile Vikings of Proximus die via het DSL- of fibernetwerk hun diensten aanbieden).
Als je dat op 21 november reeds had gedaan, dan had je nu een vaste internetverbinding met onbeperkte data. Deze providers werken met overeenkomsten van onbepaalde duur, dus je kan het abonnement op elk moment weer opzeggen.

Wachten is dom. (Vraag eventueel eens bij je buren via welke provider zij een werkende internetverbinding hebben.)

ArmandoVdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Ik deel je mening hierin, echter had onze huisbaas gezegd dat het nieuwbouw appartement enkel klaargemaakt was voor Telenet (Hoe een woning specifiek voor 1 provider kan klaargestoomd worden is mij niet volledig duidelijk). Natuurlijk vraag ik jullie om assumpties te maken maar in hoeverre gaat dit extra werk veroorzaken om het toch in orde te krijgen zodat Proximus bij ons internet kan voorzien?

Voorlopig zijn wij de enige die wonen in het nieuwe gebouw dus we kunnen het helaas nog niet aan buren vragen.

Jullie zijn enorm bedankt voor de hulp trouwens, dit is vele malen nuttiger dan de telenet klantendienst. 😀

 

UPDATE:

Net even gekeken en van wat ik zie vermoed ik dat er geen DSL hier binnenkomt en dat er enkel een coax kabel voorzien is, zou dat wellicht zijn wat de huisbaas bedoelde 🤔

Ex-Netweter
 

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Voor Proximus is een dunne aansluitkabel (UTP of fiber) vanaf de gemeenschappelijke technische ruimte voldoende. Ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niets voorzien is. Het zal alleen nog niet afgewerkt zijn in je appartement.

ArmandoVdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Nu twijfel ik of ik best het hele Telenet verhaal afmaak of ik best overschakel naar een andere provider en daar de nodige werken voor laat doen. Ik ga mij voor een keuze te maken eerst even goed informeren natuurlijk maar ik vraag me af of het echt nog een ver van mijn bed show is om Telenet in orde te krijgen hier.

In mijn beleving moet ik op één of andere manier Fluvius in gang krijgen en is het daarna de modem installeren en dan lijkt het me klaar te zijn. Ik heb zelf echter nog geen ervaring met Fluvius, heeft één van jullie hier al ervaring mee gehad en kan een schatting geven op hun responsetijd?

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

De enigste partij waar je contact mee zou moeten hebben is de technische dienst van Telenet. Enkel zij kunnen instructies geven aan Wyre die dan een derde partij gaan langsturen om het probleem op te lossen. Fluvius rechtstreeks contacteren als particulier met coax problemen is zeker geen standaard proces.

ArmandoVdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Ja enkel word ik gewoon niet geholpen door de technische dienst van Telenet. Zij zeggen dat er inderdaad een notitie staat dat er geen verbinding is vanuit het ondergronds distributiepunt maar er staat nergens dat de technieker nog iets in gang ging zetten of ons zou contacteren binnen de 48 uur. Resultaat? We kunnen terug van 0 beginnen puur omdat die technieker 1 ding vergeten is en we allemaal weten wat er scheelt maar Telenet heeft precies geen zin om de onderaanneming te contacteren.

Ex-Netweter
 

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Het coaxkabelnetwerk in heel Vlaanderen is sinds 1 juli 2023 overgeheveld naar het nieuwe netwerkbedrijf Wyre. Bij Fluvius kan je dus zeker niet meer terecht.

Wellicht zijn na deze verandering de noodzakelijke bedrijfsprocessen tussen Telenet en Wyre nog niet goed op elkaar afgestemd. Ik durf er geen termijn op kleven wanneer het in orde komt.

Je kan best op twee paarden tegelijk wedden, enerzijds de aansluitingsprocessie bij Telenet laten voortgaan en anderzijds een bestelling doen van een eenvoudig internetabonnement bij Scarlet of Mobile Vikings.

Dan verdubbel je de kans dat je snel over vast internet kan beschikken.

Afhankelijk van de uitkomst begin volgend jaar kan je nog beslissen wat je houdt en wat je annuleert.

 

K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

@ArmandoVdb Men kan wel eens door de bomen het bos niet meer zien.

Moest ik in zo'n situatie zitten, dan zou ik het wel wat beu zijn.

Er is ook tijdelijk mobiel internet bij:

Tadaam (Telenetgroep) via 4/5G. Men kan langs bij Base/Telenet, Internet en TV. link: https://tadaam.be

Ook Orange biedt mobiel internet aan: www.orenga.be

 

Info je het goed...

 

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

Kijk eens in welke zone je zit

file:///C:/Users/home/Downloads/Werfbrochure-1.pdf

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat


@luc55  schreef:

Kijk eens in welke zone je zit


  1. er zijn geen "zones" meer: alle Vlaamse gemeenten zitten bij Wyre
  2. de correcte link is Wyre_Werfbrochure_NL.pdf
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat


@ArmandoVdb  schreef:

Nu vraag ik me af of ik zelf de mensen van Fluvius moet contacteren of dat dit moet gebeuren vanuit één van de "normale" techniekers?

Het gaat mij vooral om het feit dat ik de indruk kreeg dat dit vanuit de "normale" technieker ging gebeuren maar dat is dus niet het geval. Als ik zelf geen actie onderneem zal ik tot 10 januari moeten wachten om dan terug een "normale" technieker over de vloer te krijgen die dan op zijn beurt weer zal zeggen dat ik gecontacteerd zal worden.


Fluvius heeft hiermee niets meer te zien. Het is Wyre die nu verantwoordelijk is voor de netten.

  • Normaal moet de Telenet technische dienst dit (intern) doorgeven aan Wyre.
  • Je kan altijd eens proberen om Wyre direct te contacteren via:
    • telefoonnummer 015 66 66 66 (vraag naar de dienst "Wyre Netaanleg").
    • ofwel rechtsreeks op het nummer: 015 66 65 55 (bereikbaar 7 op 7, van 8 - 22 uur).
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Probleem ondergronds distributiepunt op straat

al je voorlopig 4/5g wil gebruiken helpt het voor de snelheid om het toestel van de hotspot of de 4/5g modem zo hoog mogelijk te plaatsen of dicht bij een raam zelfs op een balkon. maar alleszinds op termijn succes gewenst met de bekabelde aansluiting