Beantwoorden
gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Gisteren dus mijn witte toren vervangen door een CV8560E. In bridge mode gezet. Mijn router krijgt perfect een public IPv4.

Maar.

TVboxen aangesloten op mijn router, perfecte netwerkverbinding alleen draaien ze volledig in de soep. Geen werkende apps, bij uitgesteld kijken zijn ze cinstant aan het bufferen en zeggen ze dat er een slechte netwerkverbinding is en dat het netwerk overbelast is.

Oplossing???

Verder krijgt mijn router géén SLAAC adres, ik heb dit gesnift, mijn router doet sollicitations, maar krijgt geen antwoord van de modem. Nochtans was die IPv6 de hele reden van modemswitch 😠

Wat doe ik nu het beste?

Straks naar de helpdesk bellen, maar dat gaat weer uren duren, en ik heb andere dingen te doen zodat ik op het einde van de maand de Telenetrekening kan betalen. En dit weekend wil ik wel probleemloos TV kijken.

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: CV8560E problemen TVbox en IPv6

0 Likes
10 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 210
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Heb het onlangs hier nog eens vermeld.

Gebruik zelf ook de CV8560e, en heb al verscheidene routers erachter gebruikt.

Er was nooit een probleem voor IPv6.  Maar las links en rechts wel al eens gelijkaardige feedback.  Er loopt blijkbaar ergens soms iets mis met de applicaties of config, en een simpele reboot lost blijkbaar dat probleem meestal op. Overigens is slaac op zich niet voldende, wel eerste stap, je router moet ook een IPv6 prefix aanvragen in zijn config.

Wat betreft slechte TV (buffering ) etc erachter.  Dat wordt een moeilijke vrees ik, door te kiezen voor een eigen router, kies je eigenlijk ook om zelf alles te gaan fixen.  Hoe is de installing van je eigen router qua queueing, QoS, ....  Maar voor TV service specifiek zou ik zeggen: hang die eens direct aan je CV8560E ipv achter je eigen router.  Dat werkt perfect met dezeCV8560E.  Dit als test, teneinde te zien of het gelinked is aan je eigen install of niet.

Ik heb geen idee waarom de switch van toren naar deze unit is, kan zijn omdat je vond dat die niet deftig werkte, of dat je zelf je stuff wil doen, ,aar als die niet deftig zou gewerkt hebben, is er mogelijks ook iets met je coax verbinding, hetzij bij je zelf, hetzij verder op in het netwerk.  In dat geval ga je uiteraard enkel geholpen kunnen worden via klantendienst, niet via de community hier.

 

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1244
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Deel wat info over je router (type) en hoe je deze ingesteld hebt, misschien herkent een Netweter wel een fout in je configuratie.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1667
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

De voorgeschiedenis staat hier: Re: IPv6 Prefix Delegation - De Netweters

Misschien had de TS beter geen nieuwe topic gestart, zodat de achtergrond van de modemwissel ook duidelijk was 😏.

 


@gudu  schreef:

😠

Wat doe ik nu het beste?


  • korte termijn oplossing voor de TV-Box problemen: TV-Boxen direct aansluiten op jouw Telenet modem (E-router).
  • maar los éérst jouw IPv6 probleem op, dan zal waarschijnlijk ook jouw probleem met "TV-Box achter eigen router" opgelost zijn.

IPv6 probleem kan m.i. alléén te wijten zijn aan de instellingen van je eigen router ...

IPv6 werkt normaal "perfect" met een router achter de CV8560E, met als uitzondering: je kan maar één router aansluiten achter de CV8560E (als je meerdere routers aansluit zullen deze wel een /60 prefix krijgen, maar er zal maar naar één van deze subnetten gerouted worden 🤔.

Ex-Netweter
 

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6


@gudu  schreef:

😠Wat doe ik nu het beste?


CV8560E resetten en opnieuw configureren.

Om IPv6 werkend te krijgen moet je natuurlijk wel je router correct configureren. Bij Telenet werkt IPv6 op je eigen router op basis van DHCPv6 en de prefix delegatiegrootte is 60.
Als je effectief hulp wil op netweters moet je toch minstens het merk en type router vermelden en welke instellingen je voor IPv6 hebt aangepast.


@gudu  schreef:

TVboxen aangesloten op mijn router, perfecte netwerkverbinding alleen draaien ze volledig in de soep. Geen werkende apps, bij uitgesteld kijken zijn ze cinstant aan het bufferen en zeggen ze dat er een slechte netwerkverbinding is en dat het netwerk overbelast is.

Oplossing???

Geen idee, je vermeldt zelfs niet om welke router het gaat en wanneer het probleem zich voordoet, of je dit op twee verschillende momenten getest hebt, etc...

Je kan je internetverbinding minstens eens testen op packet loss: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

1. Heb vanmorgen naar de helpdesk gebeld, vanmiddag zijn de TVboxen miraculeus in orde gekomen. Misschien moet je voldoende lang wachten.

2. Switch is vooral voor IPv6. Witte toren levert geen prefixen op. Deze zou dat wel doen, maar voorlopig dus niet.]

3. Uiteraard moet mijn router een prefix aanvragen. Als je wilt kan ik de hele setup zoals die zou moeten werken in yaml voor CML doorgeven. De modem doet niets aan IPv6 naar de router toe. Ook het automatisch aanvragen van een adres alleen nog maar voor de router via SLAAC werkt al niet.

0 Likes
gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Modem staat als bridge. Mijn router werkt daar perfect mee, in IPv4.

Als ik onder deze omstandigheden een ander device op een andere  poort van de modem aansluit, krijgt die wel een ipv4 lease 192.168.0.0/24  mét gateway maar toch kan die verder op het netwerk. TV boxen daar aansluiten zou dus niets geven (en nu zijn ze ondertussen zo ook in orde gekomen blijkbaar).

Ik moet die ander poorten op de modem nog eens uitproberen, en de modem nog eens herstarten. Bovenstaande was de situatie van gisterenavond, dus die zou kunnen veranderd zijn.

0 Likes
gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Cisco 2901

0 Likes
gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Cisco 2901

Configuratie van de poort naar de modem:

interface GigabitEthernet0/0
description Telenet Public Area
ip address dhcp
ip nat outside
ipv6 address autoconfig default
ipv6 enable
ipv6 dhcp client pd PREFIX_T
!

Routerkant is voldoende in orde om zowel een eigen IPv6 adres te krijgen, én een prefix van welke grootte dan ook. Witte toren gaf wel dat eerste, niet het tweede vandaar de switch. Nu heb ik niks.

Ik heb gesnifd op de connectie tussen modem en router, router doet gewoon router advertisements en dhcp sollicitations, modem reageert gewoon niets, communiceert niet op IPv6.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 210
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

zoals al voordien gesuggereerd.

Meerdere vorige artikels vermeldden een gelijkaardig probleem, die eenvoudig weg opgelost was na een reboot.

Blijkbaar loopt er (af en toe?) iets fout op die CV8560E, waardoor die in de problemen komt met IPv6.

Zoals aangegeven, gebruik ik die al tijdje, en meerdere routers (gewoon retail stuff) eraan gehangen zonder problemen, ook oudere units van bvb LinkSys.

De configuratie lijkt ok op eerste zicht.

gudu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Modem CV8560E problemen met Telenet TV-box en IPv6

Ik plan een reboot van de modem. Zal pas donderdag zijn, als er complicaties zijn, kan ik dan rustig debuggen.

De TV-boxen én powerline zijn OK, aangekoppeld op mijn router.

Andere poorten van de modem (in bridged) geven een dhcp lease net gateway, maar routeren lukt toch niet. Eigenlijk een bizarre config, zo één bridgepoort.

0 Likes