Beantwoorden
Marco187
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?

Goedemiddag iedereen,


Ik heb een aantal ip adressen waarbij ik portforwarding wil toepassen. 
Normaal kan je begin en eindpunt op hetzelfde getal zetten bv 192.168.0.x 81-81 (als externe poort) en 81 (interne poort). 
De vorige regels werken wel maar bij de nieuwe moet ik 81-82 opgeven dit zijn dus 2 poorten maar dit wil ik niet.

Is hier een oplossing voor? 

UPnP, Modem Bridging staan af en staat DMZ op 192.168.0.0 (ik denk dat deze dan ook uitstaat?).

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: CV8560E / Docsis 3.1 E-router portforwarding settings

6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1689
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?

@Marco187 Gebruik je uw eigen router of alleen die van Telenet? 

Als je bridging hebt opstaan en je eigen router hebt kan je heel gemakkelijk op je eigen router de portforwarding aanpassen. 

Er is echter maar 1 poort die een extern ip adress krijgt en waar je dan de router kan aanhangen. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1651
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?


@Marco187  schreef:

De vorige regels werken wel maar bij de nieuwe moet ik 81-82 opgeven dit zijn dus 2 poorten maar dit wil ik niet.




Je zal geen andere keuze hebben dat het te willen 🤔

Dit is een (tijdelijke) bug, waarvan we (al héél lang) hopen dat die ooit opgelost geraakt.

Trouwens, wat is het probleem? Als je interne host geen applicatie heeft die luistert op poort 82 blijft deze gesloten, ook als die geforward is.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1200
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?


@Marco187  schreef:

Goedemiddag iedereen,


Ik heb een aantal ip adressen waarbij ik portforwarding wil toepassen. 
Normaal kan je begin en eindpunt op hetzelfde getal zetten bv 192.168.0.x 81-81 (als externe poort) en 81 (interne poort). 
De vorige regels werken wel maar bij de nieuwe moet ik 81-82 opgeven dit zijn dus 2 poorten maar dit wil ik niet.

Is hier een oplossing voor? 

UPnP, Modem Bridging staan af en staat DMZ op 192.168.0.0 (ik denk dat deze dan ook uitstaat?).

Alvast bedankt!


Dat is momenteel een bug in het systeem. Als 2 poorten open geen acceptabele work-arround is, kan je tijdelijk de vraag uitzetten naar de klantendienst (Technische vraag), zij kunnen het dan voor jou instellen (bij contact via Facebook Messenger kom je bij het team met de meeste kennis)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marco187
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?

Ik heb geen eigen router en gebruik de Telenet modem.

@flip1953, dan ga ik 2 poorten openzetten en 1 poort ervan toewijzen aan het toestel zodat ik deze kan benaderen.

 

 

Dan heb ik nog een vraagje, ik merk de laatste tijd een probleem met onze smartphones. 
Als wij bv apps openen die wifi nodig hebben om te laden zoals bv HLN of FB dan duurt het enorm lang of krijgen we een bounce back. Terwijl als ik de app open via 4G werkt dit wel gewoon. Als ik op andere plaatsen ben waar er ook wifi is, laden de apps even goed als op 4G. Heeft iemand hier ook al ervaring mee toevallig?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1200
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?


@Marco187  schreef:

Ik heb geen eigen router en gebruik de Telenet modem.

...

Dan heb ik nog een vraagje, ik merk de laatste tijd een probleem met onze smartphones. 
Als wij bv apps openen die wifi nodig hebben


Hoe gebruik je Wi-Fi als je geen eigen router hebt? De CV8560E heeft immers geen Wi-Fi aanboord of heb je een Wi-Fi oplossing in AP modus staan?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marco187
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Portforwarden: Hoe zelfde begin- en eindpunt instellen?

Dag @WG94 ,

De setup die al jaar en dag werkte is als volgt:

Telenet modem/router --> TP link switch --> 3 AP's van Ubiquiti.