Beantwoorden
LeoGeudens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

Ik gebruikte tot nu toe mijn telenet data simkaart in een Huawei router zonder problemen, maar heb nu deze in een neiuwe Netgear nighthawk M2 gestopt. De router ziet blijkbaar de simkaart niet (vraagt ook nergens naar een pincode). Wat kan er mis zijn? Zie instellingen in bijlage

Schermafbeelding 2024-01-03 om 20.06.11.jpeg

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Instellingen voor MiFi router (Netgear nighthawk M2)

 

7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

@LeoGeudens 

Ik kan uw afbeelding nog niet zien (moet goedgekeurd worden door een admin) maar wat ik u wel al kan aanraden:

Indien dit nog niet gebeurd is, steek uw data-sim eens in uw foon en zet in de settings de vraag naar de pincode uit. Dan is dat al zeker geen issue.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LeoGeudens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

Ik probeer een nieuwe afbeelding op te laden. Mogelijk ligt het toch aan mijn instellingen. Ik ben wat huiverig om mijn datasimcard te unlocken. Kan ik die nadien eventueel nog terug locken?

Schermafbeelding.jpeg

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1216
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

Je kan ten alle tijden de simkaart PIN in of uitschakelen met een toestel dat dit ondersteunt (praktisch elke mobiele telefoon)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1655
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart


@LeoGeudens  schreef:

Ik probeer een nieuwe afbeelding op te laden. Mogelijk ligt het toch aan mijn instellingen. Ik ben wat huiverig om mijn datasimcard te unlocken. Kan ik die nadien eventueel nog terug locken?


Eens je de kaart actief gekregen hebt in de Netgear nighthawk M2, zal daar zeker ook een optie bij zijn om de PIN terug in te stellen.

Als de Netgear nighthawk M2 jouw SIM kaart niet "herkend" kan het ook te wijten zijn dat je bij het versteken van de oude naar de nieuwe MiFi router iets verkeerd hebt gedaan (kaartje zit niet perfect juist, kaartformaat, etc ...).

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1655
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart


@StefaanH  schreef:

Ik kan uw afbeelding nog niet zien (moet goedgekeurd worden door een admin) 


@administrator 

Kan jullie procedure voor goedkeuren afbeeldingen niet versneld worden? Zoals Kraks de rechten geven om afbeeldingen goed te keuren? 

Nu moeten we soms lang wachten 😫 ...

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1216
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

Dat is intern al meerdere keren besproken, er zijn specifieke redenen waarom Kraks dat momenteel niet (meer) mogen (al wordt er door het Admin/Moderator-team wel voor gepleit binnen Telenet).

Daarnaast heeft het Moderator-team helaas niet de tijd om elke afbeelding onmiddelijk goed te keuren.

PS het is @Moderator niet @administrator


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LeoGeudens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

MiFi router maakt geen connectie met datasimkaart

Dank voor jullie antwoorden. Het probleem is inmiddels opgelost 😊. Blijkbaar zat er toch ergens een fout in de APN instellingen. Ik heb de ganse instel procedure nog eens herhaald : de oude APN instellingen gewist, en opnieuw ingetypt en toen kreeg ik zowaar connectie met telenet via de data simkaart. Waar de fout zat weet ik niet, mogelijks een typo in het wachtwoord??? Wat ik wel een beetje raar vind bij de installatie van deze WIFI router is dat er nergens gevraagd wordt naar de PIN code van de simkaart...

Enfin, heel content dat het probleem opgelost is.

Dank voor alle reacties.