Beantwoorden
kd79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your third party!

sms'en met de datasimkaart uit ONE

Ik ontving net mijn aangevraagde datasimkaart. Zoals ik overal kan lezen op de site is deze gratis in mijn One-abonnement en kan je hiermee geen sms sturen of bellen, maar kan je wel mobiele data genereren. Nu blijkt dat ik hier wel sms mee kan versturen. (ook wanneer ik mobiele data en wifi uitzet). Op mijntelenet zie ik de nieuwe kaart nergens staan. Ook kan ik geen verdere info terugvinden of dit nu een bijkomstige simkaart is waarvoor ik moet betalen, of toch enkel een datasim. Nog even meegeven dat de brief die bij de simkaart zit enkel over simkaart spreekt en nergens over datakaart. Hiervoor belde ik reeds met een medewerker die mij vertelde dat dit sowieso wel een datakaart gaat zijn (zonder te verifiëren).

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Datasim, sms mogelijk

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5922
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms'en met de datasimkaart uit ONE

@kd79 

Met de data simkaart die is inbegrepen in jou One(up) kun je geen sms versturen noch bellen laat dat heel duidelijk zijn. 

Via 'mijn Telenet' kun je wel degelijk nagaan of je een data simkaart hebt of niet. Ik heb no de oude layout van 'mijn Telenet ' met de blauwe tegels en daar staat het bij mij als Mobile data sim. Dit zie ik bij mijn overzicht staan van wat er in mijn OneUp zit. 

 

patrick37_0-1687186303183.png

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1663
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

sms'en met de datasimkaart uit ONE


@patrick37  schreef:

Met de data simkaart die is inbegrepen in jou One(up) kun je geen sms versturen noch bellen laat dat heel duidelijk zijn. 


Met een Telenet datasim kan je theoretsich niet sms'sen (noch sms ontvangen). Maar blijkbaar zijn er verschillende soorten van datasims in circulatie, want er zijn er toch al in geslaagd om een sms te ontvangen (eerder gemeld in Netweters).


@kd79  schreef:

Zoals ik overal kan lezen op de site is deze gratis in mijn One-abonnement en kan je hiermee geen sms sturen of bellen, maar kan je wel mobiele data genereren. Nu blijkt dat ik hier wel sms mee kan versturen. (ook wanneer ik mobiele data en wifi uitzet).

Ook kan ik geen verdere info terugvinden of dit nu een bijkomstige simkaart is waarvoor ik moet betalen, of toch enkel een datasim. 


Probeer eens te bellen of opgebeld te worden? Dan weet je toch direct of je een echte SIM hebt of een data-SIM 🤔

In welk toestel heb je deze data-SIM geprobeerd?

  • indien een I-phone/I-pad zou het kunnen gebeuren dat je geen SMS verstuurt, maar een iMessage?
  • indien een Android toestel zou het kunnen gebeuren dat je sms via de Google berichtendienst gaat?

In beide gevallen alléén als je data aan staat natuurlijk.

Het leuke van een datasim die een sms kan ontvangen, is dat je ook de verificatie sms kan krijgen van bijvoorbeeld WhatsApp. Anders kan je geen WhatsApp installeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

sms'en met de datasimkaart uit ONE

@kd79 

Ik ga hier @flip1953 even bijtreden: wanneer je de Google LLC Berichten app installeert op een Android foon is de kans zeer groot dat je inderdaad "smsjes" kan sturen. Het zijn dan wel geen echte smsjes meer zoals we die reeds jaren kennen, het gaat (technisch gezien) sterk gelijken op een "bericht" zoals bvb van Messenger of WA. Maar noch voor de zender noch voor de ontvangen speelt dat een rol.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.