Hallo, Ik heb al een aantal jaar een Mesh netwerk. De Linksys MR8300 router hangt aan de CV8560E modem in bridging mode en het Mac Addresss van de Linksys Router is via Mijn Telenet ingegeven. Alle individuele Velop pods hangen via ethernet aan een vast aansluitpunt in de verschillende ruimtes. Sinds kort hebben mijn Linksys router en de (5) velops een rode LED (constant, niet knipperend). Dit betekent 'geen internet' terwijl alles prima werkt. Ik haal de wifi snelheden die ik verwacht en kan vlot surfen. De webpagina van de router geeft aan dat er internet verbinding is en ik kan de verbonden toestellen zien. De app geeft echter aan dat er geen internet is. Zowel via remote admin buitenshuis als via admin op het eigen netwerk. Heeft er iemand een idee hoe Linksys bepaalt of er internet is ? Is er een soort 'call home' waarbij de router een bepaalde pagina benadert om te weten of er verbinding is ? Als deze pagina 'down' is zou er dan kunnen afgeleid worden dat er geen internet is. Anderzijds, zou het ook kunnen dat die 'call home' over een bepaalde poort gebeurt. Heeft er iemand weet van een recente wijziging in de poorten die door telenet geblokkeerd worden ? Kortom, iemand een idee dat dit vreemde gedrag kan verklaren. Dank bij voorbaat voor jullie reactie.
... Meer weergeven