Ronaldus
Experienced Weetjesweter
Ronaldus
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
19-10-2023
14:00
|
Lid sinds: 21-05-2018
Datum laatste bezoek: 19-10-2023 14:00
Ranking
Experienced Weetjesweter
15-05-2021
20:08
Als ik de speedtest van telenet uitvoer doet hij de "uploadtest" niet op 1 van mijn laptops.
Wel op een andere laptop vanuit zelfde locatie.
Wat kan de reden zijn?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: telenet speedtest upload
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
snelheid
02-01-2019
23:41
Ik kan bij het rechtsreeks kijken naar een uitzending die niet meer tijdelijk onderbreken.
Hoe los ik dat probleem op?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
digicorder
22-10-2018
20:40
1
Het is opgelost: ingeruild voor nieuwe exemplaren en alles werkt terug.
... Meer weergeven
22-10-2018
11:05
Dat staat aan, alle leds branden. Maar kan enkel met de ethernetaansluiting op internet. Draadloos verbinden met de wifipoweradapter geeft als resultaat na verbinding met de adapter "geen internettoegang". Via de router gaat het met dezelfde laptop wel prima. Op "mijn telenet" staat er een oranje bolletje achter de wifipoweradapter. Ik kan die adapter ook niet aanpassen er komt dan een melding op het scherm dat de gegevens ervan niet kunnen worden weergegeven...
... Meer weergeven
22-10-2018
00:56
Ik gebruik de wifi power adapter van telenet. Werkt perfect via de ethernetpoort (daar is mijn netwerkprinter op aangesloten). Maar als ik draadloze verbinding maak dan krijg ik wel volle signaalsterkte maar ook de vermelding "geen internet". Nochtans geven alle lampjes een normale situatie aan. Op "Mijn telenet" staat er een oranje bolletje achter de wifi poweradapter en kan ik niets aanpassen. Enkel de adapter die verbonden is met de telenet modem/router heeft een groen bolletje. Het netwerk is correct ingesteld als 1 netwerk. Alles werd enkele maanden door telenet geïnstalleerd maar ik gebruikte tot op heden nog nooit de draadloze verbindingsmogelijkheden van de wifi power adapter....
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
WiFi-powerlines
16-08-2018
12:22
Ik denk ook dat er een hardware probleem is met die camera. Al verschillende browsers geprobeerd maar dat is niet de reden. Er zijn twee identieke camera's. De tweede camera valt nooit uit. Het enige verschil is hun naam en de kanalen (80 rep 81). Router- modem instellingen zijn correct (trouwens de problemarische camera blijft na heropstart enkele dagen werken). Het enige dat ik nog niet heb kunnen controleren is of de camera niet bereikbaar blijft via zijn lokaal IP adres omdat ik niet thuis ben. Een vriendelijke buur die toezicht houdt op het huis heeft de camera enkele keren heropgestart... Ik weet dus niet of er al of niet sprake is van een fout in de adres-mapping van de router. Maar ook dat is onwaarschijnlijk omdat de andere camera geen probleem geeft.
... Meer weergeven
15-08-2018
00:01
Het probleem werd opgelost door de stroomtoevoer naar de camera te onderbreken en terug aan te sluiten. Helaas na twee dagen terug zelfde probleem: camera geeft geen beeld meer en reageert op niets. Nochtans zie ik op Mijn Telenet dat hij nog steeds draadloos verbonden is met de modem/router. Maar geen live beelden, geen e-mail foto's en ingebouwde server onbereikbaar.
... Meer weergeven
05-08-2018
13:16
1
Blijkbaar is de modem wel herstart. Na herstarten staat de camera niet meer in de lijst van "verbonden gebruikers". Na enkele minuten maakt camera nieuwe verbinding want dan staat hij terug in die lijst. Maar toch geeft camera geen verder teken van leven (noch live beelden, noch bewegingsmeldingen via e-mail, noch toegang tot zijn webserver. Camera zal de schuldige zijn. Vanavond gaat iemand de camera heropstarten en dan zien we verder. (het is een buitencamera die in volle zon hangt; reeds vier jaar constant in gebruik zonder problemen; nu in twee weken tijd hetzelfde probleem....te warm??) Bedankt voor de info. Ethernet verbinding met modem zou moeilijk zijn wegens plaats camera. Aangezien camera de draadloze verbinding na heropstarten modem terug opbouwt vermoed ik dat het niet te maken heeft met de verbinding maar eerder een storing is in de werking van de camera.
... Meer weergeven
04-08-2018
20:22
Hoe kan ik zien of de modem werkelijk wordt herstart? Alleszins blijft het IP adres ongewijzigd. Na amper drie seconden zie ik terug het scherm "mijn netwerk" , met modem en de powerline-adapters (met groene stippen achter). In de lijst met verbonden toestellen staat ook de camera vermeld, maar hij lijkt zo dood als een pier...(stuurt noch e-mails, noch live beelden). Omdat de camera niet reageert kan ik hem natuurlijk ook niet herstarten van op afstand via zijn ingebouwde webserver. Hetzelfde deed zich twee weken geleden ook voor en toen is iemand ter plaatse geweest om de camera ter plaatse te herstarten (daardoor was het probleem opgelost). Hoopte nu hetzelfde te bereken door modem terug op te starten en zo opnieuw draadloze verbinding te maken. Maar ik kan aan niets zien of de modem nu werkelijk wordt herstart....ogenschijnlijk gebeurt er niets. Heb reeds tweemaal geprobeerd met tussenpoos van twee uren.
... Meer weergeven
04-08-2018
19:10
Het lukt niet om mijn modem te herstarten via "Mijn Telenet". Ik tracht dit te doen vanuit mijn vakantieverblijf, maar er gebeurt niets. Reden dat ik tracht te herstarten is dat de draadloze verbinding tussen modem en bewakingscamera niet meer werkt.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem
12-07-2018
00:03
Ik heb opnieuw ingelogd op "Mijn telenet" met mijn telenet-login. Ik heb maar 1 telenet login.....(uiteraard wel twee verschillende internet logins) Maar nu zie ik de twee locaties wel en kan dus kiezen tussen de twee locaties zonder een andere login te moeten gebruiken. Waarom het nu wel werkt en daarvoor niet is een raadsel.
... Meer weergeven
10-07-2018
23:30
Als ik op "Mijn Telenet" de modeminstellingen wil bekijken dan zie ik enkel de modem die in mijn tweede verblijf staat en niet die in mijn hoofdverblijf waar ik nu aanwezig ben (ik heb twee contracten). Nochtans zie ik via "Mijn Telenet" wel alle andere administratieve gegevens van beide contracten (zelfde klantennummer). Ik kan hier dus geen enkele modeminstelling wijzigen, maar van hieruit wel die van de modem die hier 160 km vandaan staat. Zelfde verhaal met telefoon en digicorder (ook enkel die in het tweede verblijf). Ik zie nergens een mogelijkheid om tussen de twee adressen te switchen....(maar dat gaat wel voor de zuiver administratieve gegevens). Wat is er mis????
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem
06-06-2018
18:01
Door met 2 SSID's te werken is het probleem opgelost. Er rest nog 1 punt dat niet ok lijkt: Het duurt 1 minuut vooraleer de notebook automatisch verbinding maakt met de router en dat geldt voor beide SSID's. Als ik klik op de router in de lijst van beschikbare routers dan is er wel onmiddellijk een draadloze verbinding. De notebook is een ASUS Vivobook Pro.
... Meer weergeven
29-05-2018
13:57
Dus de powerline wifi kan slechts 1 SSID hebben? Indien dat zo is dan moet ik er dus twee gebruiken, nml één voor elk SSID ingesteld in de router zelf + ieder van die powerline wifi adapters enkel op de corresponderende frekwentie laten werken? Ik heb inderdaad toestellen die enkel op 2,4 giga werken en gebruik maken van die powerline wifi adapters. Alleen onze laptops kunnen werken op 5 giga.
... Meer weergeven
Berichten die Ronaldus geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 22-10-2018 20:40 | |
1 | 05-08-2018 13:16 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
11633 | 10-01-2019 13:58 | |
12315 | 22-10-2018 20:40 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig