tsjarlie
Professional Beetjesweter
tsjarlie
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-12-2023
18:31
|
Lid sinds: 10-09-2018
Datum laatste bezoek: 06-12-2023 18:31
Ranking
Professional Beetjesweter
22-10-2023
11:08
Inderdaad een goeie tip, raar dat ik daar nooit zelf op gekomen ben, met geluid erbij zou nog beter zijn, dan kun je die praatprogramma's opnemen en doorspoelen naar de stukken die je wel interesseren.
... Meer weergeven
17-04-2023
15:08
Persoonlijk zie ik niet zoveel voordelen tov de digicorder. Maar dit zou eenvoudig moeten te implementeren zijn vermits dit op andere streaming platformen geen probleem is.
... Meer weergeven
17-04-2023
11:19
Wanneer komt de optie terug beschikbaar om door te spoelen x2 met geluid en zonder pop-up? Dit was heel handig om sportwedstrijden door te spoelen of bij actualiteitsprogramma's door te spoelen naar het interessante onderdeel. Dit is een feature die vroeger bestond op de digicorder en reeds door verschillende mensen werd gevraagd. Voor mij een dealbreaker naar de toekomst.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: doorspoelen x2 met geluid en weglaten pop-up
... Meer weergeven
02-11-2018
13:45
Ik had sinds enkele weken tragere verbinding tussen mijn PC en mijn data server, beiden bekabeld. Vroeger kon ik heel snel data overzetten tussen beide, sedert enkele weken gaat dit veel trager. Beiden zijn rechtstreeks aangesloten op de telenet docsis 3.0 (zwart) modem. Als ik bij de status van de ethernetadapters keek zag ik dat mijn PC op 1 Gbps verbonden was met de modem, en de server slechts op 100 Mbps. (Waar hij vroeger zeker op Gbps had gewerk!) Na een beetje opzoeken dacht ik dat het bij de kabel lag, het was een CAT5e kabel, ook met andere CAT5e kabels had ik het probleem. Uiteidelijk bleken de kabels niet het probleem maar de telenet modem/router. Blijkbaar werken de 3 linkse ethernetpoorten op mijn docsis 3.0 modem aan 1 Gbps en mijn rechtse slechts aan 100 Mbps. Is dit normaal bij dit type modem, of heb ik een probleem met mijn modem ?
... Meer weergeven
17-09-2018
11:58
Heb je alles opnieuw geïnstalleerd op je server of gewoon een upgrade gedaan op de bestaande situatie ? Zelf zie ik niet direct zitten om een nieuwe install te doen aangezien dit mij heel veel tijd en harddisks zou kosten. Mijn server lijkt ondertussen stabiel, maar ik zit nog steeds met een enorm verbruik zonder dat ik weet van welk ip-adres dat verbruik is...
... Meer weergeven
- Tags:
- les
11-09-2018
09:08
Heb je reeds gekeken in MijnTelenet via "je thuisnetwerk" , "modem details" ,"geavanceerde instellingen"ip4 port forwarding" of er poorten geforward worden naar je server ? Deze heb ik gewijzigd. Alsook heb ik het administrator paswoord van mijn 2012 server gewijzigd (en sterker paswoord). Dit heeft het voor mij gedaan.
... Meer weergeven
10-09-2018
15:49
Ik had dit weekend ook een groot verbruik op mijn windows 2012 r2 server essentials. Daardoor zit ik nu op smalband ... In enkele dagen werden ettelijke GB traffic gegenereerd. oa door ditzelfde proces,... Na een virusscan van het systeem heb ik niks gevonden. Op mijn telenet router stond er port forwarding open om op afstand aan mijn server te kunnen. Ik heb dit uitgeschakeld, en ook mijn administrator paswoord van de server gewijzigd. Nu lijkt het probleem (voorlopig?) opgelost. Het grote nadeel van de telenet router is dat je niet per ip-adres kunt zien wat het verbruik is... Het verbruik van de server heb ik gemeten met het gratis programma GlassWire.
... Meer weergeven