Bedankt voor deze informatie, ik was niet op de hoogte van het toepassen van de scherptefilter door telenet. Uw beschrijving komt perfect overeen met mijn vaststellingen (kunstmatige aanvoelende scherpte, artefacten,...). Voor de kleuren heb ik alles geprobeerd, ik kon enigszins compenseren met de instellingen, maar de gamma afstelling kreeg ik niet goed. Mijn tv (LG OLED65E6V) heeft nochtans de meest recente software. Omdat het verlies van kwaliteit mij enorm frustreerde, heb ik de tv box terug gebracht naar de telenet winkel. Na de gebruikelijke "profiling" (oudere klant, grijs haar, dus geen verstand van techniek) en jeugdige arrogantie van de zeer jonge verkopers kon ik uiteindelijk toch opnieuw een digicorder krijgen. En plots waren mijn problemen opgelost. Ik heb de intentie mijn digicorder zo lang mogelijk te gebruiken tot wanneer de hardware en software van de tv box eindelijk op punt staan (misschien tot na de upgrade van het telenet netwerk). Ik wil de deelnemers aan dit forum hierbij ook bedanken voor hun input. Dit forum is een handig tegengewicht voor de soms arrogante houding van de telenet klantendienst.
... Meer weergeven