sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
sebastienbo2
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
28-09-2023
10:24
|
Lid sinds: 19-06-2019
Datum laatste bezoek: 28-09-2023 10:24
Ranking
Experienced Weetjesweter
27-09-2023
10:05
Suzy, wat een ENGEL ben je. Waarom word daar geen publiciteit voor gemaakt, het zou zoveel leed besparen. Het is dus eigenlijk een out of bundel limiet zoals bij de andere providers? Ik zal dus nooit meer moeten betalen dan mijn abbonement + de limiet die ik instel? Ik heb er direct gebruik van gemaakt en heb mezelf gelimiteerd tot 5 euro, dat geeft een beetje marge. Ik kan dus nu surfen in alle europese landen zonder dat ik per ongeluk op een turkse masten moet gaan betalen? Of als het wel gebeurd dan is het gelimiteerd tot 5 euro in totaal? Wat betreft de landen die geblokeerd zijn, blijkt het helemaal niet zo erg te zijn. Het blijkt niet om hele landen te gaan, maar om sommige operatoren binnen die landen en enkel buiten de EU, maar hoe dan ook, als ik per ongeluk een 3 megabyte download in die landen zit ik toch al aan 5 euro. Dit waren de 8 operatoren die momenteel geblokeerd worden (allemaal buiten de EU continent): https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-verbruik/hou-je-mobiel-verbruik-onder-controle/?multisolution_attribute=drie
... Meer weergeven
23-09-2023
17:25
Ik heb net het omgekeerde probleem, ik krijg internet buiten de EU waardoor ik direct door die 60 euro limiet vlieg in een paar seconden. Waarom konden ze ons niet laten kiezen hoeveel we toelaten om out of bundel te gaan zoals bij base of proximus? Dan kunnen we geen verassingen meer krijgen, gewoon op 0 euro zetten, dan kunnen gebruikers enkel nog in EU surfen en geen zure facturen meer krijgen. Want 60 euro limiet maakt geen steek als het toch op een paar seconden doorvliegt, één pagina op amazon is al 2,5MB groot met al die publiciteit, fotos en javascript, aan 1 euro per megabyte kan je dus 24 paginas bezoeken...spotify is gemiddeld 6MB per liedje, 10 liedjes en je bent er door. En dan spreek ik nog niet van youtube als je er per ongeluk op geklikt hebt. Ikd enkd at het grootste probleem is, dat de netwerksnelheden zo snel geworden zijn, dat je door je megabytes vliegt. Vroeger duurde dat nog lang, dus kon je het nog stopzetten voor je hoge facturen had, maar in 2023, zit je direct aan die 60 euro . Zie ook die verhalen van cruise schepen: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Tip-4G-verbruik-op-cruiseschepen-en-ferry-s/td-p/42874 Suzy, kan jij eens navragen aan je backoffice die de website beheerd om die 60 euro limiet op de website, zelf te kunnen veranderen naar lagere bedragen in stappen van 10 euro? Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn?
... Meer weergeven
16-08-2023
12:07
Wat betreft 75mbit upload Hier kan je gelijk hebben, want scholen hebben al zulke abbonement: https://www2.telenet.be/business/nl/sme-le/aanbod/verbinden/internet/schoolnet/internet.html 750mbit down / 75mbit up 115 euro per maand
... Meer weergeven
16-08-2023
12:00
Toen de snelheid van business fiber verhoogd is naar 500mbit, heb ik onmiddelijk mijn speedboost uitgezet, het is veel te duur. 15 euro zonder btw(18 euro per maand) Aan 300mbit was het nipt, maar alles vanaf 500mbit merk je echt niet. De meeste servers limiteren namelijk per connectie tot een 100 of 200mbit. sneller kan je dus toch niet gaan. En een 4k stream ligt rond de 20 a 25mbit per stream, dus voor streaming moet je het dus ook niet doen. De 18 euro per maand zou dus enkel voor die kleine upload verschil zijn 30 mbit vs 50mbit. Dit is eventueel wel een beetje voelbaar. Maar het concept upload mag je niet mengen met het concept latency (ping) , dat laatste blijft even snel ongeacht je upload snelheid. Voor spelletjes veranderd het dus niets die hoger upload. Het is enkel als je gigabytes aan data wil uploaden (wat zo goed als niemand doet) dat je het verschil in upload zou merken. Ik bespaar nu 18 euro per maand omdat die speedboost uitgezet is, en we merken er echt niets van, nochtans zijn we een bedrijf van 40 mensen continue in de cloud aan het werken en met 8 veiligheidscameras die continue uploaden 24/24. Binnenkort fiber van proximus, dat is veel goedkoper , veel sneller en met een veel lagere latency.
... Meer weergeven
02-10-2021
10:07
1
Wij zijn sinds donderdag overgestapt van mobile Vikings naar Orange hey! Alles werkt zoals voordien geen problemen. Ons gsm's maken nu in gebruik van voLte en VoWifi , dat is handig voor ons omdat we geen goed signaal in huis hadden en onze bellers soms op onze voicemail eindigden... Wij zijn dus heel erg tevreden met de overstap en betalen 4 euro per maand minder voor veel veel meer data 40gb in de plaats van mobile Vikings unlimited (12gb)
... Meer weergeven
26-09-2021
20:19
@Christof75 Sorry, Ik was niet duidelijk genoeg, ik sprak in context van hun coax infrastructuur. Voor het mobiel infrastructuur maakt Telenet gebruik van haar Base netwerk. Mijn antwoord was eigenlijk bedoeld op de uitspraak van Stadhuis2, die zei dat er technisch niets boven Telenet uitsteekt. Waarop ik antwoorde dat je bij Orange ook kan profiteren van dat technisch platform en aan een lager tarief.
... Meer weergeven
26-09-2021
17:21
Orange is ook telenet, je kan dus wel dat overwegen, goedkoper maar zelfde infrastructuur. In de praktijk zal je ook merken dat alles boven de 200mbit eigenlijk marketing is, je zal zeer zelden daar effectief overgaan. dat komt vaak omdat servers elk webclient limiteren tot 100mbit upload voor zo meer klanten te kunnen dienen per webserver. Upload dat voel je wel merkbaar tot ongeveer 40mbit. En is enkel interessant als je echt veel op korte tijd moet uploaden.
... Meer weergeven
26-09-2021
16:51
Is die Lyca wel juridisch geldig in Belgie? Volgens de telecomwet mag je na 6 maanden zowieso weg gaan (als je niet meer dan 5 sims hebt): Hier is wat meer info https://techpulse.be/nieuws/143787/wanneer-en-hoe-mag-je-je-abonnement-opzeggen/ Ze hebben toch geen toestellen gekocht? Zelfs als ze toestellen gekocht hebben kunnen ze weg na 6mnd, maar dan moeten ze de restwaarde van die toestellen wel betalen. Overstappen is trouwens super simpel, je moet niets doen, je nieuwe provider regelt alles voor jou. Stel dat je nog twee maand van die zes te gaan hebt, dan kan het wel zijn dat je een vergoeding moet betalen aan je ex provider, die gelijk is aan 2 maand resterende maanden. Bijvoorbeeld 2 x 15 euro Maar na 6 maanden mogen ze je geen vergoeding meer vragen. Ook handig om te weten: als ze hun prijzen gewijzigd hebben dan mag je zelfs nog vroeger opzeggen.
... Meer weergeven
26-09-2021
13:33
De pagina link de je stuurde is niet in de cache van je toestellen, dat is een reverse proxy cache bij Telenet zelfs. Je herkent die omdat de url en de pagina twee keer verschijnt in de url. Als je naar hun gewone pagina gaat, dan zal je zien dat die lijsten van ondersteunde devices nu weg zijn. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/ En het is echt recent verwijderd, want volgens de cache was de pagina er nog op dinsdag.
... Meer weergeven
26-09-2021
13:19
Patrick, Het was inderdaad beschikbaar in hun software, het is pas op het moment dat ze het proberen te activeren dat er een foutmelding komt. Je ziet ook dat de nieuwe pagina op telenet alle supported devices verwijderd zijn.
... Meer weergeven
26-09-2021
11:49
Voor mij was de stap niet groot, mobilevikings was ook Orange, ik was overgeschakeld op 30min, dankzij esim. Bij mobilevikings had ik ook esim. Nooit meer problemen met sim kaarten of er moeten op wachten. Als je in het buitenland bent en je gsm is gestolen, dan kan je op zo je sim overzetten op je nieuwe gsm. En een groot risico is overstappen niet meer, als het mij niet aanstaat, kan ik op 1 maand ergens anders overstappen, het is even flexibel geworden als prepaid. Ik ga wel erg die out-of-bundle limiet missen. Dat gaf me zekerheid voor men budget. Orange had me wel gezegd dat ze het bij hun ook aan het implementeren zijn. Bij telenet mogen ze daar ook werk van maken, als je ziet wat die vrouw voorgehad heeft die net overgestapt was naar Telenet one: https://radio2.be/de-inspecteur/telenet-past-website-aan-na-klacht-bij-de-inspecteur-over-onbeperkt-internet Dat zou haar ook nog kunnen overkomen met Belminuten etc..
... Meer weergeven
26-09-2021
11:21
Patrick, Ja idd, ik heb lang getwijfeld tussen telenet one en orange Hey! Maar ik vond nog een paar andere subtiele verschillen: 1) Bij telenet mag je die 40GB niet in het buitenland opbruiken, je word gelimiteerd aan 20GB ofzoiets , bij Orange mag je de volle 40GB in EU opbruiken. 2) Bij telenet one word voor het eerst op de Belgische markt een snelheidslimiet ingevoerd voor GSM internet , namelijk 30mbit down. Als je terug sneller wil zoals vroeger, dan moet je 10 euro/maand extra betalen voor "One UP" optie Bij Orange is er geen Limiet. 3) Wat ik wel super leuk vond bij Mobilevikings was de out-of-bundle limiet, daarmee kon je zelfs kiezen hoeveel euro je in totaal buiten je bundel mocht gaan. Bij mij stond dat op 5 euro, zo dat ik nog af en toe een parking sms kan sturen ofzo, bij telenet bestaat dat niet, ze hebben een vastgezette limiet van 60 euro maar dat telt enkel voor data, dus je kinderen kunnen gemakelijk 0900 nummers zitten bellen of betaal sms'en sturen ...ik heb zo ooit in griekenland KOS zonder te weten een verbinding gemaakt met een turkse gsm mast...dat grapje had mij 84 euro gekost op maar 4 minuten tijd... Dus ja ik hoop dat telenet ééns afkomt met een out of bundle limiet in de plaats van met een data limiet die niet eens veranderd kan worden...Ik zou ook graag een optie willen om enkel data te mogen gebruiken binnen Zone 1 (eu) , daarbuiten is elke mb zelfs voor een miljonair te duur. Best een sim kaart kopen in het buitenland Wat mij trouwens ergerd aan telenet en orange unlimited abbonementen, dat is die verlaagde snelheid als je bundel op is 512kbits/sec Dat is totaal onbruikbaar, dat komt overeen met 64kbyte per second. Webpaginas zijn tegenwoordig gemiddeld 1,5mbyte (fotos/videos/ads/achterliggende scripts/webapps libraries en data/etc..) Dus 1 pagina downloaden kost je 24 seconden. Het is zelfs zo traag dat de meeste https/SSL verbindingen timeouts krijgen en dus helemaal niet werken. Probeer maar eens te whatsappen, dat gaat niet omdat het ook gebruik maakt van SSL Ze mogen dat van mij opkrikken naar 1,5mbit/sec, dan krijg je geen SSL timeouts meer en is er toch nog iets mogelijk.
... Meer weergeven
26-09-2021
11:02
Ik dacht eerst de unlimited formule (29 euro) van mobilevikings te nemen, maar blijkbaar is dat maar 12GB data. Ik ben nu overgestapt naar Hey! , ik had een Mobilevikings formule van 25 euro waarmee ik 10GB data had(+onbeperkt bellen/sms). Maar bij Orange Hey! heb ik nu voor diezelfde 25 euro 40GB data ( +onbeperkt bellen/sms) en voWifi (dat laatste heeft me over de streep getrokken omdat ik hier slecht/geen signaal thuis heb), zo heb ik geen femtocell repeater nodig. Let wel op : De 7 en 15 euro hey! formules zijn niet de moeite waard, te weinig belminuten of data om bruikbaar te zijn. Je zal dus altijd over je budget gaan. Je kn dan beter kijken naar de 15 euro formule van Mobilevikings 5GB+onbeperkt bellen/sms'en
... Meer weergeven
24-09-2021
12:47
Die pagina is weggenomen. Jij hebt een link naar de gecachte pagina, dat zie je vanboven in de URL (2 keer wqw.telenet.be) https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi De echte pagina die gepubliceerd is is: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/ Dus hoewel mijn toestel in de oude lijst van de oude pagina duidelijk stond, is dat dus niet meer het geval. Ze konden de optie niet aanzetten zonder een speciale interventie
... Meer weergeven
24-09-2021
12:22
Er is iets aan de hand bij Telenet, als je nu naar het artikel gaat over vowifi is de lijst van ondersteunde samsung apparaten weg. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/ En als je belt naar de service lijn dan zeggen ze dat vowifi niet meer kan aangezet worden behalve voor de samsung s10 op voorwaarde dat de software versie _LUX_ bevat Met andere woorde vowifi lijkt niet meer mogelijk. Ik wou het laten activeren op een s20 5g en op een s21 5g, allebei aangekocht bij Telenet webshop met _LUX_ software. En zelfs dan kon de medewerker vowifi niet aanzetten, ze kreeg een blokkeringsmelding dat de toestellen niet op de goedgekeurde lijst staan. Ze kan het wel laten forceren door de achterliggende diensten maar dat zou risicos inhouden??? En ik zie ook geen femtocell of range extenders..in de webshops Wat is er aan de hand?
... Meer weergeven
Berichten die sebastienbo2 geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 |
Ex-Netweter
| ||
1 | |||
1 |
Ex-Netweter
| ||
1 | |||
1 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 02-10-2021 10:07 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
897 | 02-10-2021 10:07 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig