Toch even een update over dit probleem. Het is in orde gekomen, alleen kan ik niet exact zeggen wat de zaak vooruit heeft geholpen. Ik heb achtereenvolgens regels weggenomen opnieuw ingesteld gewisseld tussen UDP/TPC/beide Regels actief en niet actief gezet Firewall bescherming aan en uit gezet. Tussentijds een aantal herstarts van de router/modem. Uiteindelijk werkt het nu opnieuw zoals verwacht, maar ik kan niet exact melden welke van bovenstaande acties het probleem heeft verholpen, omdat ik vaak meerdere dingen samen heb doorgevoerd. Wat hebben we geleerd? De melding van Telenet-support "we ondersteunen dit niet" vind ik nog steeds niet kunnen. Dit is een basisfunctionaliteit van een router en het zou moeten werken. Indien niet, zou men hiervoor ondersteuning moeten bieden op support. De suggestie om de router te resetten of een nieuw toestel te halen bij een Telenet-servicepunt is het enige wat men kon aanbrengen. Dit s geen ondersteuning op niveau. Wellicht heeft het disabelen en terug instellen van de regels ervoor gezorgd dat de router deze weer oppikte en nu correct doorvoert. Factory-reset zou misschien hetzelfde effect hebben gehad. Bedankt voor alle suggesties en reacties. Mvg, Jan
... Meer weergeven