Ik heb enkele maanden geleden een acces point besteld omdat de router niet centraal gelegen was. Ik had wel een UTP kabel lopen van de router naar het midden van het appartement. Telenet klantendienst had voorgesteld om een Acces point te bestellen. Deze kwam aan, heb hem geïnstalleerd en werkte perfect.....Tot enkele weken geleden..... Even ter verduidelijking, ik heb het enkel over de wifi-snelheden. Tot nu toe haalde ik makkelijk 150+ mbps in de slaapkamers (verbonden met AP) en 250+ mbps in de living (verbonden met router). Nu is dat 20-30 mbps in de slaapkamers en in de living is het zo wat een roulette. De ene dag staat hij op 250+ mbps (zoals het hoort) en de andere dag is het 40-50 mbps. Zelfde uren, zelfde applicaties, zelfde aantal gebruikers (en ik test meestal buiten de piekuren) maar dag en nacht verschil in snelheid. Terug naar de Acces point; Deze werkt dus zeer slecht. Ik heb hem uitgezet en zo vanop de slaapkamers verbonden met de router. Het signaal was zwak (1 streepje) maar ik had meer download dan met een acces point met een signaal van 5 sterretjes. Aan de kabels ligt het niet want ik haal dezelfde snelheden met zowel de AP als de router als ik met kabel verbind. Wanneer ik overschakel naar wifi beginnen de problemen zich te voordoen. Ik heb de acces point opnieuw opgestart, stekker eruit, gereset, noem maar op. Ik blijf een piek van 30 mbps krijgen. Mijn vragen; Waarom zijn mijn snelheden op de router zelf zo inconsistent? En hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn acces point weer goed presteert? PS. Of de snelheden nu genoeg zijn of niet is irrelevant dus maak daar geen opmerkingen over. Ik betaal voor 300, ik wil 300. Of toch daar in de geburen.
Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: Acces Point
... Meer weergeven