Beantwoorden
Cls22
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Downloadsnelheid

Gegroet!

Mijn oude provider kon namelijk enkel 27 mbps download en 10 mbps upload leveren op mijn adres. Dus met Telenet gebeld en er zouden geen probleem moeten zijn om de theoretische snelheden te bereiken.

Vanmorgend was de Telenet installateur langsgekomen en kon ik eindelijk overstappen naar een fiber netwerk! Alles ging vlotjes en meneer had me al snel genoeg verteld dat de modem niet centraal gelegen was en dat de slaapkamers aan de andere kant van het huis geen goede verbinding hadden. Gelukkig heeft hij dit opgelost met een zogenaamde 'Powerline'. Na het installeren had ik tussen de 80-100 mbps download bij de slaapkamers en rond de 180 mbps in de living (waar de modem is gelegen). Netjes!

Ik vroeg of ik de naam en password van de wifi kon vervangen en daar kreeg ik ter plekke instructies om het vanavond eens uit te proberen wanneer ik terug thuis was (ik moest ergens heen.)

's Avonds ben ik dus mijn naam/password gaan vervangen. Na het vervangen was mijn download speed opeens gezakt en niet meer gestegen. In de living kreeg ik nu 30-40 mbps download en ik de kamers 50-70 mbps download wat ik heel raar vond. De kamers waren verder weg gelegen van mijn modem maar hadden een hoger snelheid. Onderaan het bericht heb ik een paar foto's gezet als referentie!

Ondertussen heb ik de modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar de download snelheden bleven onveranderd. Ik zou het heel erg appreciëren mocht er iemand mij helpen om mijn oorspronkelijke snelheid terug te bereiken! Ik heb namelijk moeite gehad met 4K streamen in de living.

Speedtest living
living.jpg

Speedtest slaapkamer
kamers.jpg

0 Likes
10 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Downloadsnelheid

Zet je modem eens even zonder stroom.

0 Likes
Cls22
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Downloadsnelheid

Ik heb wat moeilijkheden gehad met het uploaden van de foto's; elke keer transformeren ze in een driehoek.

Bij deze de links naar de speedtests!

Speedtest living; https://www.speedtest.net/result/a/5350611342

Speedtest kamers; http://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/1fa48c50-e3a4-11e9-994b-019d3dc7f509


mvg,

Cls

0 Likes
Cls22
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Downloadsnelheid

Hey Bolletje!

Bedankt voor je antwoord! Ik ben het vergeten te melden, maar ik heb de stekker van de modem uit het stopcontact gehaald voor ik het terug naar de fabrieksinstellingen bracht. Helaas heeft dit geen resultaat geleverd!

mvg,

Cls

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadsnelheid

@Cls22   Een beetje geduld is noodzakelijk. Foto's/afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden. Afhankelijk van de aanwezigheid van Kraks kan dit wat langer duren.

@Suzy    Zou het misschien een goed idee zijn om bij de driehoek die nu getoond wordt ook de vermelding te plaatsen dat de foto op goedkeuring wacht en dat dit enig tijd kan duren.

Het is geweten dat niet iedereen de gerbuiksaanwijzing leest van een toestel, laat staan van een forum. 🤔😪



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Downloadsnelheid

@Cls22 

Eerst over de foto's. Die transformeren niet naar een driehoek maar worden in afwachting van goedkeuring als driehoek weergegeven. Ondertussen zijn ze goedgekeurd en kunnen elk ogenblik zichtbaar worden.

Wat betreft gemeten snelheid. Om een deftig idee te krijgen over de snelheid kan je deze beter niet doen over powerline adapters. Wat je daar meet is niet uw echte snelheid, maar wat mogelijk is over de pwl adapters. Bijkomende opmerking: Geen meting doen terwijl er verschillende toestellen downloaden. Uw snelheid wordt verdeeld over de verschillende toestellen en zal dus lager zijn.

Probeer uw snelheid nog eens te meten met slechts 1 toestel in gebruik. Wat je wil weten is toch de snelheid die Telenet levert, geen gestoorde resultaten door allerlei toestellen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Downloadsnelheid


@igvfer  schreef:

@Suzy    Zou het misschien een goed idee zijn om bij de driehoek die nu getoond wordt ook de vermelding te plaatsen dat de foto op goedkeuring wacht en dat dit enig tijd kan duren.

Het is geweten dat niet iedereen de gerbuiksaanwijzing leest van een toestel, laat staan van een forum. 🤔😪


@igvfer dit staat zeker en vast op de planning om te verbeteren/verduidelijken. Merci om mee te denken! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Cls22
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Downloadsnelheid

Hey! 

Bedankt voor alle reacties! Nou, ik had totaal geen idee dat de afbeeldingen werden gecontroleerd, mijn excuses hiervoor! Weer iets bijgeleerd! De snelheid van de reacties mag ik ook zeker niet vergeten te vermelden. Het voelt goed om te weten dat ik hier warm word verwelkomd. Topservice!

Helaas heb ik slecht nieuws over mijn verbinding. Het is namelijk verslechterd. Ik heb de powerline eventjes losgekoppeld van de modem en de modem is opnieuw opgestart. Mijn vrouw is momenteel enkel met haar Smartphone verbonden en ik met mijn laptop. Dit is een recente speedtest dat ik enkele minuten geleden heb genomen; 

speedtest1.png

Dit kan toch niet kloppen? Ik ben 30 cm verwijderd van mijn modem. Ik ben bang dat we Netflix kunnen vergeten vanavond.


mvg,

Cls

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadsnelheid

De reden voor moderatie van afbeeldingen is om ongewenste, ongepaste afbeeldingen te vermijden maar ook omdat er soms in screenshots e.d. privé gegevens voorkomen (meestal onbedacht) zoals publieke IPadressen, mailadressen e.d. die beter niet zomaar open en bloot te grabbel worden gegooid.

Het is zeker geen censuur want er heerst hier toch een zekere breeddenkendheid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Downloadsnelheid

@Cls22 

Snel bellen naar Telenet.

Het is nog geen 10uur.

Het trekt op niets.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cls22
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Downloadsnelheid

Hey allemaal!

Eerst en vooral, hartelijk bedankt voor alle reactie's. Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd! Het is goed om te weten dat er mensen zijn die mij ter hulp schieten. Fantastisch ervaring!

Daarboven heb ik ook nog goed nieuws! We hebben samen met de klantendienst van Telenet het probleem opgelost! Er was dus een storing aan mijn adres en dit werd binnen enkele dagen opgelost. Hoewel het aanpassen van de netwerknaam niets te maken had met de storing, blijf ik toch af de naam/password van mijn netwerk 😁 

speedtest.png

Dit is een resultaat van een speedtest van enkele minuten geleden. Alles in orde dus.

Netflix, here I come!


mvg,


Cls