DaMaLoHa1
Freshman Beetjesweter
DaMaLoHa1
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
05-06-2021
11:20
|
Lid sinds: 22-12-2020
Datum laatste bezoek: 05-06-2021 11:20
Ranking
Freshman Beetjesweter
28-04-2021
16:35
170mbps aan de modem lijkt me ook nog gene vette. Of ben ik zo mis?
... Meer weergeven
28-04-2021
16:00
Net een aantal tests gedaan laptop rechtstreeks verbonden met de TELENET modem. Snelheden waren bedroefend. Van 14mbps tot maximaal 95mbps na een 4tal testen. Heb hem voor de zekerheid ook met verschillende internetkabels verbonden, om een defecte kabel uit te sluiten. Maar ik geraak zelfs niet meer aan de 100mbps. Toch best een technieker laten langskomen? Of modem omruilen? (kan dat zomaar of moet je daar eerst toestemming van telenet voor hebben?) mvg
... Meer weergeven
27-04-2021
14:02
Voor de problemen eigenlijk nooit echt mijn snelheid gemeten. Maar nu pas, toen we zichtbaar merkte (lang inladen van webpaginas, streamen wat niet mogelijk is, ..), een speedtest gedaan. Gisteren via WhatsApp kort contact gehad met Telenet. Daar beweerden ze wel dat onze inkomende signalen niet zo 'schitterend' zijn. In tegenstelling tot de mensen aan de telefoon, die zagen niks speciaals. Hij raad ons aan om een technicus laten langs te komen en gaf me daar een link voor. Maar nu ik die link lees zie ik dat je daarvoor moet betalen als zij bepalen dat het probleem aan u eigen ligt. Ik wil eigenlijk eerst zeker weten dat het probleem niet bij ons ligt dan dat ze volgene week geld van onze rekening afschrijven voor hun interventie. Ik vermoed wel dat het aan Telent ligt maar de tegenstrijdige antwoorden van de helplijn doen me twijfelen.
... Meer weergeven
23-04-2021
14:03
Sinds enkele weken is onze internetverbinding zeer traag geworden. We werken met 2 van thuis uit. In het verleden amper of geen last van gehad. Maar sinds kort hapert het videobellen en verstaat men ons zelfs niet. Inladen van webpaginas gaat met momenten ook zeer traag. De kids hun tablets vallen soms volledig zonder wifi signaal. Via de telenet snelheidstest halen we maximaal 180mbps via de kabel (via VPN nog maar een 60mbps) Via wifi (gsm/tablet/laptop) slinkt dit al tot amper 14mbps en vaak zelfs nog geen 10mbps met uitschieters tot 2-3mbps. Volgens de helpdesk van Telenet ziet er alles normaal uit. We hangen nergens vast in een loop (wat in het verleden al eens gebeurde) Er is nochtans de afgelopen maanden niks veranderd aan ons thuisnetwerk. Ons thuisnetwerk ziet er als volgt uit: WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) (komt binnen in de bureau) met hieraan 3 internetkabels lopen naar de muuraansluitingen in de woonkamer, bureau en keuken in de muuraansluiting in de bureau zit een draadloze router Deze wordt enkel gebruikt door de vrouw om in te loggen via VPN voor haar werk. met een aansluiting naar de switch met hieraan 3 internetkabels naar de muuraansluitingen lopen naar de 3 slaapkamers met een powerline PG9072/PG9073 (die ingestoken is op de bovenverdieping voor een beter wifi-signaal) Ikzelf surf ook via VPN voor het werk via Wifi (20mbps) of via een internetkabel (60mbps) We hebben een WIGO 9GB abbo (overgeschakeld rond de kerstperiode, daarvoor hadden we Fibernet 300) De vrouw heeft altijd al thuis gewerkt voor haar werk (ook voor de Corona-uitbraak) hiervoor had ze nooit echt grote problemen met haar connectie, tot dus een drie weken geleden. Zelfs zo erg nu dat haar werk eronder lijdt. We hebben al verschillende opstellingen gebruikt maar de snelheid blijft laag. Wat zouden we nog kunnen aanpassen/veranderen? We bezitten nog steeds een modem van de jaren stilletjes, net als onze digicorders (HD DigiCorder (AD2100)) Maar deze kunnen we niet inwisselen voor een nieuwer model omdat ze niet beschikbaar zijn. Zou het daaraan kunnen liggen?? met vriendelijke groeten
... Meer weergeven
Labels:
22-12-2020
17:35
Inderdaad via instellingen (niet profiel) kan ik mijn e-mailadres zien van deze user. Maar ik heb begin van de maand de user DaMaLoHa aangemaakt, maar daar kan ik nu niet mee inloggen en kan ik bijgevolg ook niet het e-mailadres zien wat aan die user is gelinkt.
... Meer weergeven
22-12-2020
13:15
Ondertussen heb ik het nu zonder veel moeite wel voor elkaar gekregen. Vorige keer moest ik de SMTP en IMAP server instellen. Nu niet. Vreemd. Maar ik zit nu met een ander probleem. Ik kan niet meer inloggen via mijn gewone user DaMaLoHa. Ik zit nu onder ons famiaal gemeenschappelijk e-mailadres / user. Via mijn persoonlijke user moet ik opnieuw een schermnaam kiezen maar DaMaLoHa is al bezet. Geen idee meer via welk email of user ik die geregistreerd heb. (Heb de afgelopen maand eindelijk eens werk gemaakt van mijn verschillende telenet-functies, maar ze zijn me nog niet helemaal duidelijk zodat er hier en daar wat misgelopen is en gewist is) Maar is er dus een manier om erachter te komen via welke user/e-mail ik de user DaMaLoHa heb aangemaakt voor netweters? mvg
... Meer weergeven
Berichten die DaMaLoHa1 geliked heeft
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig