Sinds 2 jaar heb ik zonnepanelen geïnstalleerd (zoals zovelen) en tot voor kort werkte alles naar behoren. Ik kon de opbrengst "live" opvolgen via een app en zodoende anticiperen om mijn huishoudtoestellen op de piekmomenten te gebruiken.
Op de app zie ik nu dat op 15/03 in het midden van de dag de registratie van opbrengst plots is weggevallen, en sindsdien niks meer. De omvormer werkt wel nog steeds, dus de zonnepanelen brengen energie op en deze wordt op het net gestoken. Geen drama dus, maar ik zou het wel zo handig vinden om de app alsnog te kunnen gebruiken.
De omvormer is via RJ45 kabel rechtstreeks verbonden met de modem. Indien ik "mijn telenet" raadpleeg, zie ik het IP/MAC adres niet aangegeven staan als verbonden toestel. Kan de modem plots van het ene moment op het andere een toestel blokkeren? De modem werkt niet met restricties.
Op de omvormer vind ik volgende gegevens terug:
IP 97.166.0.XX
NetMask 0.1.168.XX
MAC E0-02-02-01-XX-XX
Kan iemand me enige richting uitsturen naar een mogelijke oplossing? I've tried turning it off and on again (de omvormer én modem), maar geen resultaat.
Dank!
Inhoud gewijzigd door Daan(mod) | Reden: IP, MAC-adres zichtbaar
... Meer weergeven