Nog wat aanvullende informatie hoe het bij mij was (ik heb ondertussen die oude zaken nog eens opgezocht) De Netweters stuurt via smtp naar khoros Khoros stuurt via smtp naar sendgrid sendgrid stuurt naar Telenet. De logs van Netweters naar Khoros zij correct. Dus in eerste instantie is voor Netweters alles corect. Door de tijd te kennen van verzending van een bepaalde mail kon in de logs van Telenet vastgesteld worden dat er geen mail was toegekomen. Khoros heeft deze info ontvangen en heeft toen vastgesteld dat de mail niet aanvaard werd door sendgrid. Blijkbaar was dat het gevolg van een mail van de Netweters die ik per vergissing gemerkt heb als spam. Vertaald naar de Nationale Loterij: De dienst die het soort mails verstuurd die jij nu mist, verstuurd die naar een externe dienstaanbieder. Die moet kijken in zijn verzend log. Al die grote mailverzenders maken gebruik van een spamfilter en daar zit het probleem. Ik heb zware bedenkingen over deze praktijk. Enerzijds begrijp ik wel dat er op deze manier spam verminderd wordt, anderzijds is het onaanvaardbaar dat een tussenpersoon eenzijdig beslist wat aan mij geleverd wordt en wat niet. Dat recht hebben ze niet. Ik wil alle spam krijgen die aan mij geadresseerd is. Ik en alleen ik kan en mag beslissen wat voor mij gewenst of ongewenst is. Ik meen zelfs dat deze praktijk in strijd in met de AVG (GDPR).
... Meer weergeven