Dag iedereen, Sinds april dit jaar heb ik drie TV boxen in huis: twee die dagelijks gebruikt worden, en één die zeer sporadisch gebruikt wordt. Deze laatste heeft enkele maanden niet meer aan gestaan (en dus ook zonder spanning gestaan), en toen ik die gisteren wou aan zetten, kreeg ik de foutmelding dat er geen internet was (error CS9006 - CS9666). Bij de activatie heb ik hetzelfde probleem gehad met de drie toestellen: de activatie leek in orde, ze waren te zien in Mijn Telenet en ook bij Telenet leek alles in orde. Uiteindelijk heb ik toen een technische medewerker aan de lijn gehad die me liet weten dat het MAC-address opnieuw geregistreerd diende te worden bij Telenet, en iets later begonnen ze één na één te werken. Gisteren belde ik naar Telenet en kreeg ik een dame aan de lijn die de standaard stappen overliep: steekt de HDMI-kabel in, de stroomkabel, etc... Ze vroeg ook of de modem al herstart was. Ik gaf aan dat dit nog niet gebeurd was, en haalde bovenstaande situatie aan als reden/oorzaak, én dat ik de modem liever niet herstartte omdat dan internet en de andere TV's ook zouden uitvallen. Tevens liet ik weten dat ik systeembeheerder ben (en dat ik er dus zeker van was dat een herstart niet zou helpen), maar ze zei "dat ik niet moest denken het beter te weten" en weigerde me nog verder te helpen en sloot het gesprek af. Dan de modem toch maar herstart (uiteraard zonder resultaat), waarna ik opnieuw naar Telenet heb gebeld. Dit keer kreeg ik een dame aan de lijn die er echt wel alles aan heeft gedaan om uit te zoeken waar de fout lag, maar helaas kon ze mij niet helpen. Ze boekte een afspraak in met een technieker die langs zou komen midden december. Ondertussen heb ik echter zelf nog wat andere dingen getest: Als ik mijn laptop aansluit op de kabel naar de TV-box, heb ik netwerk, krijg ik een Telenet IP, en heb ik een correcte, stabiele verbinding Sluit ik mijn TV-box aan, dan zie ik geen link verschijnen op de modem (LEDje brandt niet op de poort van de modem) Omdat de kabel nogal snel-snel geplaatst was indertijd, heb ik de fiche van de kabel vervangen door een nieuwe fiche - zelfde resultaat: laptop heeft onmiddellijk een stabiele connectie, TV-box geeft geen link Als ik de TV-box naast de modem plaats en aansluit met een nieuwe, korte netwerkkabel, krijg ik nog steeds geen link Mijn indruk is dan ook dat de TV-box niet werkt - modem en kabel lijken me perfect in orde te zijn. En dan lijkt het me zinloos dat er een technieker langs komt. Ik zou dan ook naar de Telenet winkel willen gaan om de TV-box om te ruilen, maar wou even eerst horen of iemand dit al aan de hand heeft gehad, of dat er misschien iets is dat ik nog over het hoofd zie. Alvast bedankt voor de info!
... Meer weergeven