jmo
Experienced Beetjesweter
jmo
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
28-11-2023
16:57
|
Lid sinds: 07-05-2016
Datum laatste bezoek: 28-11-2023 16:57
Ranking
Experienced Beetjesweter
28-11-2023
15:56
2
Dag iedereen, 'k Had beloofd nog even te laten weten hoe het af zou lopen, dus bij deze. Deze voormiddag heb ik m'n TV-box omgewisseld voor een andere, en bij thuiskomst werkte de nieuwe TV-box na het aansluiten vrijwel onmiddellijk. Het lijkt er dus inderdaad op dat de netwerkaansluiting in de TV-box defect is geraakt op de één of andere manier. Nogmaals bedankt voor de reacties!
... Meer weergeven
27-11-2023
17:29
Bedankt aan iedereen die heeft geantwoord. Volgens Telenet is mijn TV-box nog steeds geactiveerd (dat was ook het probleem bij de initiële activatie: in het systeem van Telenet staat de TV-box als zijnde geactiveerd). De procedure voor CS9006 heb ik gevolgd, maar dat helpt niet. Fabrieksinstellingen terugzetten heb ik geprobeerd, maar dat weigert de TV-box zonder internetverbinding. En de TV-box kan geen internetverbinding krijgen (want de modem geeft aan dat er geen link is). Ik vrees dat de TV-box dan ook effectief defect is, dus ga ik morgen even naar de winkel om 'm om te wisselen. Wordt vervolgd!
... Meer weergeven
27-11-2023
16:27
Dag iedereen, Sinds april dit jaar heb ik drie TV boxen in huis: twee die dagelijks gebruikt worden, en één die zeer sporadisch gebruikt wordt. Deze laatste heeft enkele maanden niet meer aan gestaan (en dus ook zonder spanning gestaan), en toen ik die gisteren wou aan zetten, kreeg ik de foutmelding dat er geen internet was (error CS9006 - CS9666). Bij de activatie heb ik hetzelfde probleem gehad met de drie toestellen: de activatie leek in orde, ze waren te zien in Mijn Telenet en ook bij Telenet leek alles in orde. Uiteindelijk heb ik toen een technische medewerker aan de lijn gehad die me liet weten dat het MAC-address opnieuw geregistreerd diende te worden bij Telenet, en iets later begonnen ze één na één te werken. Gisteren belde ik naar Telenet en kreeg ik een dame aan de lijn die de standaard stappen overliep: steekt de HDMI-kabel in, de stroomkabel, etc... Ze vroeg ook of de modem al herstart was. Ik gaf aan dat dit nog niet gebeurd was, en haalde bovenstaande situatie aan als reden/oorzaak, én dat ik de modem liever niet herstartte omdat dan internet en de andere TV's ook zouden uitvallen. Tevens liet ik weten dat ik systeembeheerder ben (en dat ik er dus zeker van was dat een herstart niet zou helpen), maar ze zei "dat ik niet moest denken het beter te weten" en weigerde me nog verder te helpen en sloot het gesprek af. Dan de modem toch maar herstart (uiteraard zonder resultaat), waarna ik opnieuw naar Telenet heb gebeld. Dit keer kreeg ik een dame aan de lijn die er echt wel alles aan heeft gedaan om uit te zoeken waar de fout lag, maar helaas kon ze mij niet helpen. Ze boekte een afspraak in met een technieker die langs zou komen midden december. Ondertussen heb ik echter zelf nog wat andere dingen getest: Als ik mijn laptop aansluit op de kabel naar de TV-box, heb ik netwerk, krijg ik een Telenet IP, en heb ik een correcte, stabiele verbinding Sluit ik mijn TV-box aan, dan zie ik geen link verschijnen op de modem (LEDje brandt niet op de poort van de modem) Omdat de kabel nogal snel-snel geplaatst was indertijd, heb ik de fiche van de kabel vervangen door een nieuwe fiche - zelfde resultaat: laptop heeft onmiddellijk een stabiele connectie, TV-box geeft geen link Als ik de TV-box naast de modem plaats en aansluit met een nieuwe, korte netwerkkabel, krijg ik nog steeds geen link Mijn indruk is dan ook dat de TV-box niet werkt - modem en kabel lijken me perfect in orde te zijn. En dan lijkt het me zinloos dat er een technieker langs komt. Ik zou dan ook naar de Telenet winkel willen gaan om de TV-box om te ruilen, maar wou even eerst horen of iemand dit al aan de hand heeft gehad, of dat er misschien iets is dat ik nog over het hoofd zie. Alvast bedankt voor de info!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
foutmelding
-
TV-box
20-04-2023
22:11
Eerst en vooral even iets verduidelijken, ik probeer de Yelo TV website en Telenet TV website te gebruiken op mijn PC, en dus niet op de digiboxen, -corders of andere. 'k Had dat misschien beter iets duidelijker gezegd... We kijken hier voornamelijk via de digicorder, en omdat deze ontbreekt, wou ik deze (tijdelijk) vervangen door één van de digiboxen en die dan weer vervangen door m'n PC te gebruiken. @WG94 Ik was inderdaad al ingelogd toen ik de Telenet TV opende, en heb ook al geprobeerd uit en weer in te loggen, maar dat maakt geen verschil. Jouw opmerking dat mijn abonnement al overgezet zou zijn, daar had ik ook al aan gedacht. Zeker omdat ik, samen met het mailtje dat mijn TV boxen onderweg zijn, ook een mail kreeg dat mijn digiboxen/digicorder diensten al stopgezet waren. Maar beide digiboxen werken nog steeds (de mail is van deze ochtend, en net heb ik nog kunnen kijken). Via NetWeters had ik ook al gelezen dat de omschakeling pas zou gebeuren bij het effectief activeren van de TV box, maar daar ben ik uiteraard niet zeker van, zo ver ben ik nog niet... Wellicht is het toch de oorzaak. Hoe dan ook, alvast bedankt aan iedereen voor de input! TV-box en Digibox/Digicorder zijn achterliggend 2 verschillende systemen die niet met elkaar samenwerken (je digiboxen gaan binnenkort ook niet meer volledig werken eg. interactiviteit zal verdwijnen). Ik vermoed dat men bij de aanvraag van de TV-boxen meteen gestart zijn met jouw abonnement over te zetten van het ene systeem naar het andere; en dat we daar de oorzaak moeten zoeken van de melding op Telenet TV. Die omzetting is nog niet voltooid, vandaar de melding dat je geen abonnement hebt.
... Meer weergeven
20-04-2023
18:49
Vorige week vloog de stroomaansluiting aan mijn twee maanden oude digicorder in brand(!), dus heb ik deze geruild voor een andere. Deze heeft ongeveer één dag gewerkt, en gaf het daarna ook op - hij liep 3x vast bij het opstarten, en daarna bij het afspelen van een programma, waarna hij helemaal niets meer deed. Vandaag dus de digicorder nogmaals proberen om te wisselen, en uiteindelijk buiten gestapt met een bestelling voor drie TV-boxen (1 ipv de digicorder, 2 ipv andere digiboxen die ik nog had). Omdat ik zonder digicorder zit, wou ik één van de digiboxen aan mijn TV aansluiten en voorlopig in de andere ruimte via YeloTV kijken. Bij het openen van YeloTV krijg ik meteen de melding "Momenteel kun je niet naar Telenet TV yelo kijken omdat je klok nog fout staat. Onze tijd is 20/03/2023 - 18:44. Zet je klok eerst juist.". Erg vreemd, want mijn tijd wordt gesynchroniseerd met de NTP server van Telenet 🙂 Goed, dan maar de nieuwe Telenet TV geprobeerd. Live kijken gaat niet ("oeps, er is iets misgegaan" is het enige dat ik te zien krijg, wat ik ook doe). Dan maar een profiel aangemaakt en geprobeerd zenders toe te voegen, maar ik kan er geen enkele kiezen want bij alle zenders staat "niet geabonneerd". Bij "Nu kijken" krijg ik te horen dat ik geen zenders gekozen heb, bij personaliseren kan ik ze niet kiezen. Via de TV-gids krijg ik steeds de vraag om mijn abonnement aan te passen. Hoe kan ik via mijn PC alsnog TV kijken? Wat gaat er mis, en hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
telenet.tv
04-07-2020
19:06
Dag iedereen,
Na een crash van mijn PC wou ik mijn mails opnieuw ophalen, maar blijkbaar haalt mijn mailclient (Thunderbird) niet meer dan 796 mails op uit mijn account. Er worden geen mails opgehaald voor juni 2020. Als ik mijn webmail open, zie ik ook daar geen mails staan voor juni 2020. Nochtans heb ik nauwelijks iets gebruikt van mijn 5GB mailbox. Zijn deze mails weg? En zoneen, hoe kan ik ze terughalen? Alvast bedankt voor een reactie!
... Meer weergeven
- Tags:
- Thunderbird
Labels:
- Labels:
-
e-mail ophalen
-
IMAP
-
Telenet Webmail
Berichten die jmo geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 28-11-2023 15:56 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
1671 | 28-11-2023 15:56 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig