Beantwoorden
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

Thunderbird haalt e-mails ouder dan juni 2020 niet op

Dag iedereen,

Na een crash van mijn PC wou ik mijn mails opnieuw ophalen, maar blijkbaar haalt mijn mailclient (Thunderbird) niet meer dan 796 mails op uit mijn account. Er worden geen mails opgehaald voor juni 2020.
Als ik mijn webmail open, zie ik ook daar geen mails staan voor juni 2020. Nochtans heb ik nauwelijks iets gebruikt van mijn 5GB mailbox.
Zijn deze mails weg? En zoneen, hoe kan ik ze terughalen?
Alvast bedankt voor een reactie!

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Thunderbird haalt e-mails ouder dan juni 2020 niet op

Zie je de mails op de server ook niet meer, dan zijn ze zeer waarschijnlijk helaas weg.

 

Er zijn verschillende manieren waarop je mailprogramma emails kan 'ophalen'.

Als je dit via pop3 doet, dan download je de emails effectief, en worden deze normaal van de server verwijderd. In de instellingen van je mailprogramma kun je er toch voor kiezen de emails op de server te laten, en eventueel een tijd (in dagen) opgeven vanaf wanneer ze verwijderd worden. 14 dagen is een veel gebruikte "default", en het lijkt erop dat dit wellicht voor jou ook van toepassing was. Dat zou verklaren dat de emails van 20 juni en nieuwer nog op de server te vinden zijn. Alles wat ouder is, is dan helaas verwijderd.

 

Als je gebruik maakt van imap kijk je eigenlijk online op de server en download je pas een email als je deze opent.

 

Welke instelling had je in gebruik?

 

Hoe ernstig was de PC crash? Misschien start deze niet meer op, maar kan de HDD nog (deels) gelezen worden, door deze aan een andere PC te koppelen. Hopelijk lukt het nog zo de oude emails te herstellen. Vraag anders even de hulp van een lokale computer-winkel.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Thunderbird haalt e-mails ouder dan juni 2020 niet op

Heb je soms een mailclient ingesteld op POP3 en zo ingesteld dat de mails maar 1 maand op de server moeten blijven staan?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Thunderbird haalt e-mails ouder dan juni 2020 niet op

Heb je een backup van je Profile folder? Of een image van je C: partitie? Zoals al werd aangehaald is het ook van belang of je POP of IMAP gebruikt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes