@677946134 schreef: Hallo, Ik heb sinds oktober een nieuw toestel Samsung Galaxy A12 128GB, aangekocht bij Telenet zelf. Iedereen klaagt erover dat ik steeds wegval tijdens het gesprek, ikzelf versta iedereen goed. Weet iemand een oplossing. Dank u. Het is jammer genoeg een veelvoorkomend probleem en bepaalde toestellen lijden hier harder aan dan sommige anderen. Als je een zoektocht doet op het internet zal je veel onderwerpen hierover vinden. Een oplossing is niet meteen voorhanden omdat een groot gedeelte beslist wordt door de modemsoftware in je smartphone. Eerst en vooral is het belangrijk dat je op de locatie in je woning waar je tracht te bellen een goed WiFi signaal hebt. Want van zodra die verbinding zwak begint te worden zal je smartphone terug trachten om te schakelen naar het mobiele netwerk. Deze omschakeling zal voor een kortstondige onderbreking zorgen. Sommige smartphones behouden ook niet het WiFi signaal wanneer het mobiele netwerk sterk genoeg is. Deze toestellen zullen keer op keer overschakelen naar het sterkste signaal. De ene keer is dit het WiFi signaal, de andere keer het mobiel netwerk zelf. Bij al deze overschakelingen zal er steeds een kortstondige onderbreking zijn. Op zich geen probleem maar bijzonder vervelend wanneer je op dat moment aan het bellen bent. Waarom dit zo is, zou je de fabrikant moeten vragen. Zij hebben de modemsoftware op deze manier geprogrammeerd. Bij praktisch alle Android toestellen kan je een voorkeursnetwerk instellen bij 'Bellen via Wi-Fi'. Is dit niet het geval bij jouw toestel dan kan je even de app WiFi Calling proberen. Met het voorkeursnetwerk kan je toch al bepalen dat je liever op de WiFi blijft of niet. Maar dat is alleszins niet gegarandeerd.
... Meer weergeven