Onlangs overgestapt naar TV Box. Ook omdat de mensen van de Telenet Shop me hadden verzekerd dat onze nieuwe TV (Samsung Neo Qled) daar wel zou bij varen. Echter, we merken dat er zich enkele significante kwaliteitsverschillen voordoen: bij snelle acties (sportwedstrijden en vooral bij tennis) lijkt de TV Box niet in staat om de snelheid bij te houden; M.a.w. haperingen in de refresh rate (spoorvorming achter de vliegende bal), stutter in beelden...). Dan is er ook het fenomeen bij Netflix. Die app via Telenet box geeft eveneens stutters (alsof er een frame of twee verspringt). De Netflix en YouTube apps getest op zeer snelle actie en op de tv werken die feilloos dus de oorzaak ligt niet bij de tv. Deze storende fenomenen doen zich voor some reason meer voor 's avonds dan overdag. Wat ons laat vermoeden dat er - bij meer internettraffic - signaalverlies optreedt? Telenet schermt ook met 4K maar behalve Youtube en Netflix is daarvan bij andere zenders nauwelijks aanbod. Daarnaast nog deze "tegenvallers": geen klok bij stand by, geen indicatie dat er een opname loopt, geen zendernummer op het display, niet steeds heldere doorloopmenu's, idiote noodzaak om telkens weer een pincode te moeten ingeven bij +18 zenders (geen wonder met een Amerikaan als CEO zeker😋). Opnames in cloud max. 5 jaar, terwijl ons oneindig was voorgeschoteld. Wij willen nu eenmaal de matchen van onze favoriete voetbalploeg zolang will bijhouden als we willen! De opslagruimte is trouwens ook gelimiteerd. Kortom, als vooral het kleinere formaat van dit toestel het belangrijkste pluspunt is schort er toch wat, niet. Graag reacties! Waarvoor dank.
... Meer weergeven