Sindskort heb ik mijn eigen pfSense firewall applicatie achter mijn Telenet hangen. Dus ik heb hiervoor ook een CV8560E genomen ter vervanging van de Telenet Wifi 6 modem/router dat ik had om te kunnen bridgen naar de pfSense. Elke dag valt mijn internetverbinding echter wel eens uit. De firewall herstarten lost dit probleem weer op, maar na enorm veel troubleshooting lijk ik nu toch wel de meeste mogelijke problemen aan mijn kant uitgesloten te hebben. Ik kijk in de richting van de modem. Ik merk op dat er in My Telenet geen toestel meer staat als ik het probleem heb. In de logs van pfSense merk ik dan volgende error op "WAN_DHCP x.x.x.x: sendto error: 64" in de gateway logs, wat zich zou vertalen in het feit dat de gateway gewoon niet gevonden wordt. Het IP dat hij probeert is dan ook wel effectief het IP van de modem. Ik heb dan eens een packet capture laten lopen en dan zie ik de firewall constant ARP-requests zenden naar het publieke IP van de modem, maar deze reageert er gewoon niet op. DHCP deelt wel effectief het publiek WAN adres uit naar de pfSense, de WAN poort beweert online te zijn en heeft z'n publiek IPv4 IP, maar toch is er geen internetverkeer mogelijk. Het lijkt mij dus dat de modem er op een gegeven moment geen zin meer in heeft en niet meer luistert naar de firewall. Kan dit nog aan bepaalde instellingen van de firewall liggen? Of iets specifieks van de modem? De klantendienst was mij niet echt bepaald een hulp "gezien er geen probleem lijkt te zijn met de modem."
... Meer weergeven