CG3864
Experienced Beetjesweter
CG3864
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
11-09-2023
22:39
|
Lid sinds: 22-05-2023
Datum laatste bezoek: 11-09-2023 22:39
Ranking
Experienced Beetjesweter
28-08-2023
21:27
Bij mij werkt mijn Telenet sinds de nieuwe layout begin dit jaar niet meer. Ik heb enkele maanden de laatste zwarte Wifi6 modem gehad (de modem staat in de kelder), maar die is op 11 augustus terug vervangen door een modem zonder wifi. Maar er zouden buiten nog steeds slechte signalen zijn (daar is al vele maanden melding van gemaakt, maar meerdere techniekers die de voorgaande maanden waren geweest hadden niet de juiste apparatuur bij of trokken het in twijfel. Volgens één technieker was er een probleem vanaf de grijze paddenstoel naar mijn woning na bijv. 12 meter. Volgens de laatste technieker was er niets mis tussen die paddenstoel en mijn woning waar de kabel binnenkomt ... ) die voor problemen zorgen voor mij en mijn volgende 2 buren. Dat probleem is nog altijd niet opgelost en zorgt vaak voor slecht werkende of uitvallende wifi. De afspraak staat nog altijd "onafgewerkt" in de Telenet App. Ik kan niet naar de instellingen van de modem of van het access point van Telenet gaan. Wanneer ik naar "mijn Telenet - je thuisnetwerk" ga, krijg ik al weken te zien: "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw". Ik word er bijna hopeloos van. Het is een Don Quichotte gevecht om een degelijke oplossing te krijgen. En als je wil bellen moet je steeds lang wachten, tenzij je in het Engels wilt worden geholpen (één keer geprobeerd in het Engels; Dat was een bijzonder chaotische ervaring, waarbij de persoon aan de lijn vaak moest overleggen en met verkeerde feedback kwam ...).
... Meer weergeven
11-08-2023
10:31
Hallo, ik sukkel ook al vele maanden met internet en wifi. Bij mij staat een F@ST3896LG-TN (met zijn eigen Pod) in de kelder. Ik vermoed dat die modem voor conflicten zorgt in mijn thuisnetwerk netwerk met 1 Linksys unmanaged Switch + Devolo Magic 2 Wifi 6 Powerlines en 1 accesspoint van Telenet. Een via de kabel aangesloten internetradio van het merk Sonoro stopt regelmatig met spelen. En eerder deze week op dinsdag voormiddag had mijn zoon geen internet tijdens het telewerken. Als ik de Telenet klantendienst bel (en na zeer veel geduld iemand aan de lijn heb) krijg ik regelmatig te horen dat ze bij het nakijken van de modem toch slechte signalen zien. Recent kwam een technieker de modem vervangen die vertelde dat hij niet de juiste apparatuur had om de signalen te kunnen uitmeten. Hij kon enkel de aansluiting aan de paddenstoel aan straat meten. Ik kan geen instellingen in het thuisnetwerk wijzigen op Mijn Telenet . Het draadloos signaal blijft uitstaan (boodschap na poging tot wijziging = "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw". Bij Netwerkveiligheid staat: "Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken.". Ik zou graag de optie "één Wifi-netwerk" uitschakelen en de kanalen van de modem en het Telenet Accesspoint controleren. Ik zou willen vermijden dat de interne pod in de modem binnen hetzelfde wifi-netwerk voor conflicten zorgt, door één Wif-netwerk uit te schakelen en eventueel de pod de deactiveren..
... Meer weergeven
Berichten die CG3864 geliked heeft
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig