Hallo, Sinds eind Juni heb ik last van random DC's op mijn PS5 en mijn werklaptop als ik op de VPN zit en ben momenteel wat ten einde raad. Ik zal eerst mijn thuisnetwerk situatie schetsen: Ik ben midden mei overgestapt van de Telenet modem CH8568LG naar de nieuwere F@ST3896LG-TN, ik had toen na de overstap ook geen enkel probleem. Op dat moment werkte ik met de Hirschmann INCA 1G, die internet over Coax van onze garage naar onze living bracht Deze MoCa adapter werd dan in onze living gelegd en ging deels in de Telenet digibox en het andere deel in mijn TP-Link Archer AX50 die in Access Point modus staat, deze zend dan Wifi uit in onze living en zorgt ervoor dat de PS5, de digibox en enkele andere apparaten bedraad zijn. (ik had deze setup al gemiddeld 2 jaar, nogmaals zonder enig probleem, firewall staat uit) Ik speel regelmatig online met een vriend via de PS5, we hadden het spel volledig uitgespeeld (zonder problemen) en waren nog wat sidequests aan het doen toen het probleem begon (en er nu nog steeds is). Meestal host ik en op willekeurige tijdstippen (maar meestal minder dan 45min) kreeg ik een DC, waardoor hij ook verbinding met mij verloor, maar ik bleef steeds online op PSN, deze DC duurt meestal enkele seconden, genoeg voor het spel om er mij uit te gooien. Allereerst dacht ik dat de server van het spel problemen had, maar na dat mijn vriend gehost had hadden we al snel door dat het probleem aan mijn kant lag. Dingen die ik ondertussen geprobeert heb en mislukte: - DNS op de PS5 veranderd naar Google DNS/Cloudflare - PS5 rechtstreeks van onze living naar de garage met een lange UTP kabel in de Telenet modem gestoken terwijl alle andere kabels eruit waren - De PS5 samen met een kleine TV naar de garage verhuist en met een andere korte UTP kabel in de Telenet modem gestoken terwijl alle andere kabels eruit waren - Ik probeerde enkel settings te veranderen via Mijn Telenet maar dat werkt al weken niet, krijg steeds een foutmelding - Andere online game geprobeerd Het rare is ook, mijn werk VPN valt ook regelmatig weg door hetzelfde probleem, maar het is niet omdat de VPN of de PS5 verbinding verliest dat het andere apparaat op dat moment ook de verbinding verliest. Ik heb ook al via Remote Play geprobeerd zowel via Laptop (Wifi) en via Smartphone (5G) en de Remote Play connectie met de PS5 blijft behouden, ook al zie ik ingame dat ik verbinding in het spel ben verloren. Als ik mijn 5G deel en game zo online heb ik geen problemen meer, dus aan de PS5 of het spel ligt het niet. Ik heb contact opgenomen met Telenet die dan een specialist ging sturen, deze persoon heeft geluisterd en de DC zelf gezien, maar beweerde bij hoog en bij laag dat die MoCa adapters de bron waren van al mijn problemen, ook al vertelde ik hem dat ik het al had getest zonder deze adapters. Hij heeft alle koppen van mijn Coax kabels vervangen door nieuwe en ik heb toen ook een nieuwe modem gekregen (hetzelfde model), maar de problemen waren niet opgelost. Dezelfde persoon is 1 week later nogmaals gekomen, heeft toen de Coax kabel van de straat naar bij ons binnen uitgelezen en stelde vast dat er na 15 meter "storingen" waren en heeft toen een Droptechnieker ingeschakeld om te komen nakijken. Alweer een week vooruit is de Droptechnieker geweest, kabel uitgelezen, heeft toen gezegd dat die "storingen" die hij zag op zijn apparaat eigenlijk gewoon mijn versterker was en er helemaal geen storingen zijn, hij heeft toen wel in het kastje in de straat het stuk waar de Coax opzit vervangen naar een nieuwer model, ook hij raadde mij aan om die MoCa adapters weg te doen. Ik heb dan ook de MoCa adapters weg gedaan en een rechtstreekse kabel van mijn garage naar mijn living gelegd die nu in mijn access point zit maar het probleem blijft aanhouden. Als ik Telenet bel zeggen ze dat al mijn signalen goed zijn, mijn download is goed, mijn upload is goed er is niks te zien. En toch zit Telenet (of ik) met een probleem, maar het lijkt mij te gebeuren voor de modem zelf en niet in de binneninstallatie, aangezien het probleem zich voordoet ook al ben ik rechstreeks verbonden met de modem. Iemand nog ideetjes of tips...? Bedankt voor het lezen. 🙂
... Meer weergeven