Piet_Kanarie
Professional Beetjesweter
Piet_Kanarie
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
05-08-2024
17:29
|
Lid sinds: 29-08-2023
Datum laatste bezoek: 05-08-2024 17:29
Ranking
Professional Beetjesweter
03-04-2024
09:25
@Willy14 Ik denk dat stappenplan om eSIM te deactiveren wel door iedereen hier al meermaals geprobeerd is, zowel via mobile als via vaste PC/MAC. Zelfs met inactieve eSIM komt ofwel de boodschap dat er al een eSIM gekoppeld is. Heel soms doorloopt de procedure in de watch app wel (setup mobile service), maar dan komt op het einde een pop-up boodschap vanuit de watch app dat geen koppeling gemaakt kan worden (zie screenshot). De helpdesk mag/kan me niet meer helpen omdat er een dossier bij de ombudsdienst loopt - het dossier mag nu enkel door de dienst "mediation" behandeld worden, en die communiceren enkel (zeer sporadisch) via de ombudsman. Totale Kafka.
... Meer weergeven
19-03-2024
11:44
1
@chantaln6 Als je dat ziet staan wil dat zeggen dat je eSIM effectief niet actief is, anders zou er op die pagina eSIM actief met een groen bolletje staan. Heb net hetzelfde aan de hand. Helemaal ontkoppeld maar systeem bleef zeggen dat er al een koppeling was.
... Meer weergeven
19-03-2024
10:28
Gaat wel degelijk ook via de mobiele app - maar die stuurt je binnen de app automatisch naar de web-interface. Ontkoppelen eSIM is wel geen garantie op succes. Zelfs met ontkoppelde eSIM kan ik onmogelijk een nieuwe koppeling maken. De helpdesk weigert intussen om nog tussen te komen omdat ik een klacht bij de ombudsdienst heb neergelegd. Hierdoor zit mijn dossier bij de dienst "mediation" en mogen de gewone helpdesk medewerkers niet meer tussenkomen. De boodschap die ik krijg is: "don't call us, we'll call you". Wachten op Godot dus ...
... Meer weergeven
16-03-2024
19:59
1
@Willy14 Ontkoppelen via mijn Telenet al meerdere keren gedaan, maar terug koppelen lukt niet. Bij mij al probleem sinds juli vorig jaar. Tijdelijk is het gedeeltelijk opgelost geweest (hoewel niet alle functionaliteiten steeds werkten). Vorige week mijn abonnement tijdelijk aangepast wegens reis buiten EU, en nu mijn nummer weer in standaard abonnement zit lukt de koppeling weer helemaal niet meer. Omdat ik via de ombudsman een klachten dossier heb lopen wil de gewone helpdesk mij niet meer helpen en moet alles via een (extreem trage) ‘mediation dienst’ lopen. Bijna een jaar zonder gedegen oplossing ….
... Meer weergeven
24-01-2024
11:16
Ik kreeg net via de ombudsdienst onderstaande bericht. Dat is dus in tegenspraak met de informatie op de website van Apple en dit was me ook eerder zwart op wit bevestigd door een telenet medewerker. Ook @KoenBrugge heeft dit hierboven bevestigd. Werkt dit bij anderen wel momenteel (bvb berichten, telefoonoproepen ontvangen)? Standpunt van Telenet Group: Wij hebben van onze achterliggende dienst de melding gekregen dat het gsm‑toestel niet mag uitgezet worden omdat deze verbinding maakt met de e‑sim. Het gsm‑toestel moet niet in de buurt zijn maar moet wel opstaan om verbinding te kunnen houden met de watch. De e‑sim werkt zoals ze hoort te werken. Wij betreuren dat meneer de verkeerde info hieromtrent heeft gekregen en bieden onze oprechte verontschuldigingen aan.
... Meer weergeven
10-01-2024
17:23
Heeft iemand bij wie het terug werkt al eens geprobeerd of het blijft werken wanneer de iPhone uit staat? Bij mij lijkt het in de meeste gevallen terug te werken, hoewel ik soms terug kom van een rondje joggen en dan plots allerlei berichten binnenkrijg op de smartwatch. Wanneer mijn telefoon uit staat (of in flight modus) dan kan ik echter geen telefoon oproepen of data ontvangen op de watch. Van Telenet kreeg ik volgende bericht daarover: "Het is inderdaad zo wanneer uw telefoon uitstaat of in vliegtuigmodus staat, dat er geen oproepen of data kunnen doorkomen. Uw hoofdsimkaart in uw gsm moet actief verbonden zijn op het netwerk, enkel dan kan u sub simkaart in uw Apple watch oproepen of data ontvangen." Dat klopt echter niet volgens de informatie die ik daarover vind op internet. Zowel de website van Apple als de telenet website zelf wordt vermeld dat de de esim in de smartwatch functioneel blijft wanneer de smartphone uit staat.
... Meer weergeven
Berichten die Piet_Kanarie geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 19-03-2024 11:44 | |
1 | 16-03-2024 19:59 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig