Ah neen, als je wil testen gebruik je steeds een computer die met een nieuwe netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem is aangesloten. Nooit via Wifi of powerline. Je kan zelf steeds packet loss testen op je verbinding met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_meten_in_windows_met_winmtr Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk. Als je op die manier nooit problemen vaststelt met de Telenet-verbinding en Telenet-apparatuur, mag je zeker zijn dat het probleem bij je eigen apparaten ligt. Je eigen apparaten zijn steeds je eigen verantwoordelijkheid. Telenet biedt hier geen ondersteuning op. Je kan dan wel terecht bij de verkoper of fabrikant of een IT-dienstverlener voor technische hulp.
... Meer weergeven