@JsprD schreef: Zou de modem defect kunnen zijn? Met de vorige modem altijd een solide bekabelde verbinding gehad. Dat zou kunnen. Maar het is wel opmerkelijk dat ik hetzelfde fenomeen waarneem in dezelfde tijdspanne als jij. Het zou allemaal toeval kunnen zijn...maar wie weet zijn onze Telenet modems beide defect gaan. Of wonen we misschien in dezelfde regio waar er nu wat storingen optreden die dergelijke packet loss veroorzaken. Of wie weet is er onlangs een modem update gelanceerd die niet meer optimaal werkt met de UTP poorten. Wij storen ons eraan, dat is duidelijk...maar in werkelijkheid zal de grote meerderheid niet doorhebben dat hun 'bekabelde' snelheid plotseling is vertraagt. Want de WiFi snelheid blijft op volle toeren draaien terwijl het bekabeld netwerk via die ene poort is vertraagd, althans bij mij toch. In principe monitort Telenet zijn netwerk op dergelijke storingen (packet loss) en wanneer ze effectief voor grote problemen gaan zorgen wordt er wel bekeken hoe men het kan verhelpen. Ik zou zeggen geef het nog een tijdje. Blijft het probleem optreden dan kan je eens naar de helpdesk bellen.
... Meer weergeven