Sylvesterke
Professional Beetjesweter
Sylvesterke
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
18-11-2024
13:29
|
Lid sinds: 15-10-2023
Datum laatste bezoek: 18-11-2024 13:29
Ranking
Professional Beetjesweter
18-11-2024
10:21
Ik had al eens gezocht maar niet echt mijn antwoord gevonden. Blijkbaar niet hard genoeg gezocht want ondertussen had ik toch zelf al het antwoord gevonden. Mijn excuses. Dit terzijde, vind ik het spijtig dat ze niet alle modems (ook die mét wifi) in bridge mode kunnen laten zetten. In mijn geval gaat het inderdaad (uiteraard) om een eigen setup waarbij het niet van belang is dat er geen wifi in zit. Er wordt eigen switch, router en wifi geplaatst.
... Meer weergeven
17-11-2024
23:27
Volgens mij kan deze modem (CH7465LG-TN) niet in bridging modus gezet worden, denk ik...
Klopt dat?
Ik heb deze functie wel degelijk nodig voor een nieuwe setup van het interne netwerk. Moet of kan ik dan een andere modem vragen?
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: aanvulling o.b.v. vorige titel, nu samengevoegd met ouder onderwerp
... Meer weergeven
14-07-2024
15:21
OK, het is dus niet zo dat je NAAST de fysieke mobiele SIM kaart en de dataSIM kaart ook nog eens de eSIM apart kan activeren in bijvoorbeeld een ander toestel voor data?
... Meer weergeven
14-07-2024
14:45
Het is niet zo heel duidelijk waar men recht op heeft bij een ONEup abonnement: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/?intcmp=ONEFinder bij MOBIEL staat er: Onbeperkte mobiele data tot 1 Gbps downloadsnelheid, ook via 5G i Onbeperkt bellen en sms’en i Gratis eSIM voor je smartphone en/of smartwatch i Gratis datasimkaart voor in je tablet of slim toestel Je hebt dus volgens mij sowieso recht op een gewone sim kaartje voor je GSM. Daarnaast heb je recht op een gratis eSIM, zo staat er toch. En je hebt recht op een gratis datasim. Kan je dus naast je gewone sim kaart voor mobiel gebruik, ook nog gebruik maken van de eSIM (bijvoorbeeld in een smartwatch) én de datasim (bijvoorbeeld iPad)? Want zo staat het er toch eigenlijk?
... Meer weergeven
13-01-2024
14:44
of er nu een datum in staat of niet, dat maakt niet uit. Zij betalen voor diensten, dus zij moeten die diensten onderhouden, niet zomaar afschakelen (op een bepaalde datum). Zij moeten zorgen dat de klant die diensten blijft houden. De klant moet dus echt NIETS ondernemen wil hij diensten blijven houden, buiten eventueel een telefoontje met de melding dat hij plots geen diensten meer heeft. Dan zullen ze het wel als een storing moeten oplossen.
... Meer weergeven
13-01-2024
08:55
2
In deze enkele antwoorden merk ik dat er inderdaad wat verdeeldheid is en dat de discussie blijkbaar al eerder is gevoerd. Mijn excuses, ikzelf lees hier niet zoveel, dus dat heb ik niet op voorhand geweten. Eerst even melden dat ik wel weet dat Telenet niet meeleest, dus mijn laatste zinnetje had ik moeten weglaten, alhoewel ik stiekem had gehoopt van wel. Het was gewoon een hulproep in de richting van Telenet met in het achterhoofd dat men toch niet zal antwoorden. Goed, met sommigen ben ik het niet eens. De klant heeft geen problemen, alles werkt. Telenet stuurt een mail met de vraag om de modem te veranderen. Nadien sturen ze een tweede mail ter herinnering. Als Telenet zelf vraagt om de modem te vervangen, KUNNEN ze lief vragen aan de klant om het zelf te doen, dat begrijp ik. Als de klant dat kan én wil, is dat geen probleem én beschikt hij sneller over een nieuwe modem, dat is een win-win situatie. Ik zou dat bijvoorbeeld zelf doen, omdat ik zelf een techneut ben. Maar ze moeten rekening houden met mensen die het echt niet kunnen. Deze klant zag dat er meer draden op de oude modem waren, dan er poorten op de nieuwe modem zijn. Dus aanvankelijk klopt er al iets niet. Als de klant het niet kan en de vraag komt van Telenet zelf, dan MOET Telenet dat zelf doen als ze erom vragen en/of niet kunnen. Zij moeten zorgen voor een continue dienst, daarvoor betaalt de klant al jaren. Dan heb ik het nog niet over de waarborg, of ingress door losse connectoren (gebeurt vaak) dat terzijde... Ze moeten dus niet dreigen met 'oude modem.... werkt binnenkort niet meer' enz... Als zij achterliggend dingen veranderen waardoor een modem minder goed of niet meer gaat werken, moeten ze het maar zelf oplossen. Dat zou mooie boel worden. Moet ik zelf mijn watermeter zelf gaan vervangen omdat de oude te ver verouderd is en een digitale meter in de toekomst nodig is. Als zij dat willen komen ze het maar zelf doen. Ik zal niet nalaten om dit voor de klant te regelen bij de helpdesk. Heb ik al gedaan. Ze gingen een interventie inplannen, maar het planningsysteem werkte niet op het moment dat ik belde en men ging mij terugbellen. Raad eens....hebben ze teruggebeld?
... Meer weergeven
13-01-2024
00:48
Deze moet ik toch even hier bespreken. Een kennis heeft een mail ontvangen dat zijn modem verouderd is en dat hij helemaal gratis een nieuwe modem kan installeren.
Tot zover...
Hij heeft dus de nieuwe modem aangevraagd en is hem zelf moeten gaan halen. De klant kan de modem niet installeren, mevrouw kent er niets van en mijnheer kan het niet vanwege zijn handicap. De klant vraag om hulp, maar dat is blijkbaar niet gratis, kosten voor vervoer en werk zouden aangerekend worden.
Waar zijn we mee bezig? Telenet stelt zelf voor om de modem te vervangen, de klant moet dan de modem ergens zelf gaan halen én moet een eventuele technieker zelf betalen?
Beste Telenet, zo werkt het dus niet....
Graag een oplossing!
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Telenet stelt voor om modem te vervangen, niet gratis
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem (HGW)
01-01-2024
14:28
Ben er wat laat mee. OK, dat is goed. Maar ik krijg op geen enkele manier doorgeschakeld. Als ik op het vaste toestel *21 ingeef, krijg ik een bezettoon. Alles al geprobeerd.
... Meer weergeven
15-10-2023
22:31
Je vaste lijn doorschakelen naar een mobiel nummer is gratis, voor zover ik weet. Je moet enkel de kost van het gesprek zelf betalen.
Hoe zit dat in het geval dat je een OneUP abonnement hebt? Stel dat ik doorschakel naar mijn werk-gsm (proximus mobiel nr) Moet je dan bij doorschakeling toch de gesprekskost betalen ondanks dat je met de vaste lijn gratis kan bellen?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Is doorschakeling gratis op OneUp van vaste lijn gsm nr
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
doorschakelen
-
ONEup
Berichten die Sylvesterke geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 13-01-2024 08:55 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig