Hallo Patrick, dank voor jouw reactie. Ik ga je proberen uit te leggen waarom mijn negatief gevoel nu nog versterkt werd de voorbije dagen. Bedrieglijk mocht ik het inderdaad niet genoemd hebben (niemand zal dit met opzet hebben gedaan), maar lees vooral eerst even verder hoe het me verder verging tijdens mijn queeste naar een oplossing. De nieuwe Samsung Watch Ultra kon je in pre-order bestellen bij diverse partijen (Samsung zelf, Coolblue, Krëfel, ...), waarbij al die partijen meldden dat het uurwerk ging geleverd worden op 19/07/2024. Indien je daarenboven tijdig je pre-order plaatste, zijnde tussen 10/07 en 14/07, krijg je via Samsung een cash-back van € 100 indien je de factuur en IMEI nummer van de watch tijdig registreert (voor 16/09/2024, zag ik net). Daarnaast kan je nog steeds een gratis polsband aanvragen ook. Dat stond ook netjes vermeld op de website van Telenet, dus ik liet me overhalen, alhoewel de leverdatum die Telenet vermeldde sprak over een levering "van 26/07/2024". Jouw zin "Je dient een pre-order te plaatsen en dat heb je gedaan maar hoeveel hebben er dit nog gedaan..? En is er voorraad , nee dat denk ik niet anders moet je ook geen pre-order plaatsen." hekel ik wel enigszins. Op basis van welke informatie schreef je dit? Coolblue bvb kon en kan nog steeds prima uitleveren vanaf de launch date 19/07/2024. Samen met Krëfel en ook Samsung zelf was de leveringsdatum 19/07/2024. Het is Telenet zélf die trouwens de klanten lokt met de melding (de gebeurlijke tikvauten heb ik laten staan): "e-oder nu om als één van de eerste deze inovatieve Galaxy Watch Ultra in handen te hebben, Toestellen zullen geleverd worden van 26/07/2024." Zoals we nu weten had dit moeten zijn: "26/08/2024, dus als één van de laatsten". Wat heeft deze pre-order actie in dit geval trouwens te maken met enige voorraad? Ik heb in het verleden meerdere pre-orders geplaatst omwille van het feit dat fabrikanten op die manier een "early bird" in vele gevallen mooie cadeau's voorziet, zoals ook hier, en verkreeg de toestellen steevast nog voor je ze in de winkel kon verkrijgen. Zie bvb de Samsung Galaxy 24 Ultra actie toen die uitkwam: dubbele aan geheugen gratis, een knalprijs om U tegen te zeggen, én als eerste beleverd geweest, maar je moest tijdig bestellen. Op 23/07 dan bel ik de Telenet helpdesk om 2 zaken uitgeklaard te zien: wanneer wordt het uurwerk nu precies geleverd, én wanneer krijg ik een aangepaste bevestiging van bestelling waarop deze keer wél de correcte omschrijving van het uurwerk op staat, zodat ik zéker geen problemen krijg bij Samsung om de cashback aan te vragen. Tot op vandaag staat er nog steeds: "Samsung Galaxy Watch X2 Pro LTE Titan" op de bevestiging. Da's de omschrijving van de Polar X2 Pro... Op iets meer dan een half uur ben ik naar 4 (!) verschillende mensen doorgestuurd geweest, waarbij niemand ook maar iets wist of kon aanvangen met deze case. Men kon helemaal niet nagaan waar het order zat (behalve een vermoedelijke leverdatum van 26/08/2024 vond men niks terug), of me zeggen wie een correcte factuur zou kunnen opmaken. Meer nog: 3 personen hebben me gezegd dat enkel een Telenet Center hier kon helpen. Ook toen ik zei dat ik het zaakje niet langer vertrouwde en vroeg hoe ik mijn geld kon terugkrijgen werd ik door hen naar een Telenet Center gestuurd: daar ging ik het geld direct cash terugkrijgen. Via de helpdesk kon ik dat zeker niet aanvragen en kon dat zeker niet geregeld worden. Duuuuuuus, ik vertrek gisteren 25/07 naar Kortrijk, en trek daar een Telenet Center binnen. Hun uitermate beleefd doch kordaat antwoord: "Sorry meneer, maar wat de helpdesk jou heeft gezegd klopt aan geen kanten, en we begrijpen zelf helemaal niet dat ze dat aangedurfd hebben om je naar hier te sturen. Vermoedelijk gewoon om er van af te zijn. Meer nog: wij kunnen jou helemaal géén geld teruggeven. Maar, misschien moet je bij een Telenet Center zijn, want wij zijn "maar" een winkelpunt". Dan bel ik eerst maar even naar zo'n Telenet Center alvorens ook daar weer naartoe te rijden en tijd te verliezen, waarop de winkelverantwoordelijke daar me precies hetzelfde vertelt, en meer nog: "Wij kunnen jou echt helemaal niet helpen en zeker al niet jouw geld teruggeven. De mensen daar op de Helpdesk hebben bedroevend weinig kennis.". En dan heb ik zijn bewoordingen nog wat getemperd! In dat Telenet Center begrepen ze niet waarom de Helpdesk de mensen zo van het kastje naar de muur stuurt. Dus ik bel 25/07 maar nog eens terug naar de Telenet Helpdesk, en ik krijg deze keer een persoon aan de lijn die beaamde dat men mij helemaal NIET had mogen sturen naar een Telenet Center. Ik vroeg aan hem om de boel te annuleren en me mijn geld terug te geven. Ok, zei hij, dan regel ik dat voor je. Maar! Dan moet je wel tot 6 weken wachten op jouw geld. De pre-order is direct van mijn rekening gegaan, maar oh, meneer, bij een annulatie moet je wel anderhalve maand wachten om jouw geld terug te krijgen. Fijn is me dat.
... Meer weergeven